Gå til innhold

Til kristne: får man lik straff hvis man ikke er troende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IHS, din lære er skadelig for alle som mottar den. Vær så snill og slutt med det. Du sier at 30% av verdens befolkning har rett bilde? Ikke ifølge deg! Hvor mange av de 30% forkaster GT? Kommer de også til himmelen, da? De som har 39 ekstra bøker i sine bibler med masse vranglære?

 

Les Joh 5:46-47! Jesus Kristus sier: "For dersom dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg, for han skrev jo om Meg. Men hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine ord?"

 

Slutt med den forurensingen din, din lære er vranglære, og den er farlig.

Det er riktig at Moses skrev om Gud. Men det er Jesus Kristus som er Gud.

 

Jesus Kristus om GT > Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv.

 

Det er personen Jesus Kristus som er Guds ord til verden, ikke en bok. Gud har henvendt seg til verden i form av et menneske, Jesus Kristus, ikke i form av en bok.

Hvordan skulle vi kunne vite Guds vilje uten Bibelen? Du tror vi kun har Den hellige ånd å stole på? Hva ville folk gjort da? De ville alle hatt sin meninger om hva Gud vil! Bibelen er Guds levende ord, lurer vi på noe kan vi søke svar i Bibelen.

 

Den hellige ånd hjelper oss å forstå Skriftene. Hvordan kan du si at vi trenger frelse, du som forkaster gamletestamentet? Hvordan kan du tro på Syndefallet? Uten noe syndefall er det heller ikke behov for frelse, Jesus døde altså forgjeves.

 

Og det at du faktisk siterer Bibelen samtidig som du hevder at den ikke er Guds ord til verden, er bare helt utrolig! Jesu ord er registrert i Nytestamentet, hvordan skulle du kunne vite om Jesus uten det?

Ved hjelp av GT (skriftene) kommer du ingen vei.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313524&view=findpost&p=17164233

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...