LarsLarsLars Skrevet 26. mars 2011 Skrevet 26. mars 2011 Heisann. Jeg har en ny smart bil. Den er fra 20 oktober 2010 (5mnd gammel). Den har nå fått en sprekk i frontruta. Fra øverst og 10 cm nedover. Er dette noe som går på garanti? Feil ved ruta eller montering av ruta? Eller skyldes dette steinsprut? Det er en sprekk og ikke en "krystall". Dvs en sprekk som går mange veier og har mange armer. Den personen som kjørte bilen hevder at han ikke merket noe ved kjøringen (ingen steinsprut smell) og sprekken ble oppdaget når bilen var parkert etterpå. Noen som kan hjelpe? Lars
sedsberg Skrevet 26. mars 2011 Skrevet 26. mars 2011 Ved steinsprut så burde det gå an å se hvor steinen har truffet. Et lite hakk eller noe.
LarsLarsLars Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Skrevet 26. mars 2011 det viser ikke noe hakk etter stein. er det mulig at frontruta bare sprekker uten vidre?
Opelduude Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Det kan ha vært spenn i frontruta slik at når du kjørte over en fartsdump for eksempel så kan det ha forårsaket stor bevegelse i karoseriet slik at ruta sprakk.
Hachon Skrevet 28. mars 2011 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har aldri vært borte i en rute som får spenn etter montering. På nyere biler så vil jeg gå så langt å si at for å få spenn så må du løfte opp bilen på jekkpunktet på ene siden for å få vridning i karosseriet. Et tips - ta en kulepenn med "kulen" ute, og la denne gå i sprekken, da kjenner du hvor steinspruten er. Jeg har ingen eksempel på ruter som har gått av seg selv, det er alltid en eller annen form for ytre påvirkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå