Gå til innhold

Gaming PC 12.000,- ser dette ok ut?


Anbefalte innlegg

Tower:

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort 731,-

 

Strømforsyning:

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU 895,-

 

Hovedkort;

MSI P67A-GD65, Socket-1155 1.349,-

 

Prosessor:

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 1.599,-

 

DDR3 Minne:

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 799,-

 

Harddisk:

Samsung SpinPoint F3 1TB 409,-

 

Optisk Leser:

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S 132,-

 

Operativ System:

Microsoft Windows 7 Home Premium NO 832,-

 

Grafikk Kort:

ASUS GeForce GTX 590 3072MB PhysX CUDA 5.249,-

 

 

Total: 11.995,-

 

 

Jeg vet att gtx 590 er en overkill for mitt system.

men jeg vill bare helt enkelt ha det beste som finnes nå og spille

alle spill på ultra/max. siden jeg har jobbet masse overtid det seneste er ikke pennger noe problem akkurat nå og jeg vill bare ha en RÅ gaming pc som jeg kan kose meg med på min fritid.

 

ser dette opsettett ok ut? skal kjøpes når lønn kommer den 30:e.

 

setter stor pris på tips till forbedringer :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste grafikkortet ytelsesmessig er HD 6990. Hvilken oppløsning skal du spille på? Et HD 6970 /GTX 580 holder i massevis på 1920x1080/1200. Da slipper du også alle problemene med flere GPUer på samme kort. prosessoren din vil ikke flaskehalse ytelsen like mye ved "lave" oppløsninger som 1920x1080 (merk deg at du her vil ligge på stort sett 100+++ fp, avhengig av hvilket spill og hvor prosessoravhengig det er)

 

Så lenge du ikke skal overklokke er MSIs hovedkort fine. Da kan du også klare deg med en prosessor uten "K"-benevningen som i5-2500 eller i7-2600. Om du skal overklokke burde du heller gå over til ASUS P8P67 Pro i det minste (8+2 faser) eller et Gigabyte P67-UD4.

 

Ellers ser det flott ut.

 

EDIT:

 

nej jeg satser på asus 590.. har en bra følelse for det kortet ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Endret av arni90
Lenke til kommentar

@arni90 takk for ett bra svar!

 

jeg er noob når det kommer till overklocking så det blir nokk ikke mye av det. så jeg kan like gjerne kjøre på en 2500 istede for 2500k. men prisforskjellen er 100kr... så jeg kjører på k. så får jeg lære meg å overklocke siden jeg har stort intresse for it.

takk for tipset av hovedkortet!

 

jeg kommer kjøre på 1080p samsung syncmaster p2770FH.

du får jo flere fps uansett når du velger gtx 590 og det er

en garanti att min pc kan klare crysis, metro 2033 etc..

6990 er ett seriøst valg jeg har fundert... men testene viser att disse 2 kortene yter ca like bra men forskelligt i forskellige spill.. så blir litt usikker.. alle sier forskellige ting :ermm:

 

takk igjen for ett bra svar! :w00t:

Lenke til kommentar

Du kunne jo sikkert tatt med en CPU kjøler som f.eks Corsair H50 så du fikk klokket litt.

 

GTX 590 sier sikkert ikke neitakk til mere dra hjelp fra CPU'en :)

 

lol@arni90

 

Er det "lol" når maskinvare går føyken? Uansett om dette er overklokking eller ikke. Det er bekymringsverdig når man betaler over 5000 kr på et grafikkort og det går i lufta. Det sier noe om hvor mye kraft disse brikkene krever. At Nvidia sier at du bruker kortet feil og kommer med en driverfiks istedenfor å si at de har bommet under design av kortet syns jeg er enda mer sykt.

 

EDIT:

 

@arni90 takk for ett bra svar!

 

jeg er noob når det kommer till overklocking så det blir nokk ikke mye av det. så jeg kan like gjerne kjøre på en 2500 istede for 2500k. men prisforskjellen er 100kr... så jeg kjører på k. så får jeg lære meg å overklocke siden jeg har stort intresse for it.

takk for tipset av hovedkortet!

 

jeg kommer kjøre på 1080p samsung syncmaster p2770FH.

du får jo flere fps uansett når du velger gtx 590 og det er

en garanti att min pc kan klare crysis, metro 2033 etc..

6990 er ett seriøst valg jeg har fundert... men testene viser att disse 2 kortene yter ca like bra men forskelligt i forskellige spill.. så blir litt usikker.. alle sier forskellige ting :ermm:

 

takk igjen for ett bra svar! :w00t:

 

HD 6990 er stort sett like sterkt som GTX 590 eller en god del sterkere. Nvidia har et kraftbruksproblem med sin siste generasjon med skjermkort, AMD er mer effektive per watt og også per krone i dette tilfellet.

 

Du burde også vite at når man kjører SLI eller Crossfire kan du oppleve Microstutter:

http://www.youtube.com/watch?v=RTfwhcQZphw

Ser du nøye etter vil du se at det hakker litt under spillinga, dette er mye lettere å merke når du spiller enn når du ser videoen. Jeg opplever det stadig med mitt SLI-oppsett, og har tenkt å oppgradere til et enkelt kort i litt høyere sjikte til sommeren. Sannsynligvis kommer jeg ikke til å kjøre multi-GPU før jeg har MASSE penger å brenne.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du kunne jo sikkert tatt med en CPU kjøler som f.eks Corsair H50 så du fikk klokket litt.

 

GTX 590 sier sikkert ikke neitakk til mere dra hjelp fra CPU'en :)

 

lol@arni90

 

Er det "lol" når maskinvare går føyken? Uansett om dette er overklokking eller ikke. Det er bekymringsverdig når man betaler over 5000 kr på et grafikkort og det går i lufta. Det sier noe om hvor mye kraft disse brikkene krever. At Nvidia sier at du bruker kortet feil og kommer med en driverfiks istedenfor å si at de har bommet under design av kortet syns jeg er enda mer sykt.

 

Nvidia har sakt det er en feil i release driveren til kortet og vill ikke kunne skje med den oppdaterte drivern.

Lenke til kommentar

Nvidia har sakt det er en feil i release driveren til kortet og vill ikke kunne skje med den oppdaterte drivern.

 

Jeg syns det er lite tillitsvekkende: Nvidia har feilet med drivere før (Starcraft 2), og vil sikkert gjøre det igjen. En driverfiks fikser heller ikke det egentlige problemet:

1. Nvidias arkitektur krever altfor mange watt i forhold til hva den leverer.

2. Nvidia burde lagt opp et 20-fasesystem på GTX 590 i motsetning til de ti (10) det har nå.

Lenke til kommentar

hvis du vil overclocke selv om du er helt noob, så ville jeg gått for asus p8p67 pro hovedkort. asus har en programvare som overclocker for deg. jeg skal selv bruke det når jeg får pcen min. se på denne videoen fra 20 minutter (20:00)

 

2 klikk med musa i windows. jeg ville valgt "fast" option.

 

og du må ikke glemme cpu kjøler, feks corsair H50. hvis du laster ned windows fra piratebay så sparer du inn den kjøleren.

 

piratwindows + http://windows7usbcreator.com/ = sant

Endret av konrad_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...