Gå til innhold

Hjelp til å innstalere ubuntu server


Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg holder på å innstallere ubuntu server på maskinen min, men kom ganske tidlig over eit problem. Eg har bygget ein server uten cd-rom og booter fra usb. Etter at eg har valgt tastatur og skal innstalere ubuntu så kommer det opp "finn og monter cd-en", noke som eg selfølgelig ikkje har.. Kva gjer eg for å komme videre?

 

Eg prøver å følge denne guiden: http://www.klikk.no/teknologi/data/article432774.ece, men istadenfor å komme til punktet med nettverkskort så kommer eg til sette opp cd.

Endret av Hootie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nesten som eg vurderer WHS istadenfor. Har ingen erfaring med linux fra før, og det virker som ein trenger godt med tid for å få "den perfekte serveren". Vil eg gå glipp av mangen funksjoner visst eg bruker WHS?

 

Det eg skal bruke den til er å lagre film, bilder og musikk som eg skal dele med 3 pcer her i huset, samt ha mulighet for å fjernstyre på nettet. Den skal kunne kjøre squeezebox server med 3. part spotify plugin og streame video til ps3, boxee box e.l.

Eg vil og ha mulighet til å sjå bilder/filmer på ipad/iphone.

Lenke til kommentar

Er nesten som eg vurderer WHS istadenfor. Har ingen erfaring med linux fra før, og det virker som ein trenger godt med tid for å få "den perfekte serveren". Vil eg gå glipp av mangen funksjoner visst eg bruker WHS?

 

Det eg skal bruke den til er å lagre film, bilder og musikk som eg skal dele med 3 pcer her i huset, samt ha mulighet for å fjernstyre på nettet. Den skal kunne kjøre squeezebox server med 3. part spotify plugin og streame video til ps3, boxee box e.l.

Eg vil og ha mulighet til å sjå bilder/filmer på ipad/iphone.

sikkert ett klokt valg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...