Gå til innhold

Nytt Digital Stillbildekamera


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal gå til innkjøp av nytt digitalkamera.

 

Har lite peiling på digitalkameraer.

 

Har circa 3000 kroner og bruke på dette.

 

Har tenkt litt på et kodak easyshare kamera, noen erfaringer med disse eller har dere andre anbefalinger?

 

Har lest litt tester og anbefalinger på akam.no.

 

Har sett på dette med dette minnekortet. De er kompatible med hverandre ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær opps på at LCD skjermen på LS 443 suger bigtime!

Dette er også en noe eldre (fjorårets modell tror jeg) modell!

 

Kodak DX 6340 er en helt ny modell (sommer 2003), der flere av manglene til tidligere Kodak modeller er rettet opp....bl.a. skjermen!

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt DX 6340. Den er også et anbefalt produkt fra Akam (ref test av mlwirak)

Lenke til kommentar

http://www.akam.no/tester/kodak_dx6340/index.html

 

Kodak DX6340 har høy plastfaktor, og er ikke på langt nær så elegant som Kodak LS633 som vi testet nylig.

 

-

 

LCD-skjerm ikke blant de beste

 

-

 

Det største ankepunktet mot Kodaks kameraer tidligere har vært LCD-skjermen. Det er gledelig å se at Kodak har skjerpet seg. Skjermen er på 1.8 tommer og relativt detaljert. I svakt lys fungerer den mye bedre enn på tidligere modeller, og sideinnsynet er bra. LCD-skjermen har dessverre ikke et skikkelig antirefleks-belegg, så hvis sollys reflekteres direkte på skjermen ser man ingenting. Kodak burde også korte ned tiden LCD-skjermen er sort etter at et bilde er tatt.

 

 

 

Men den er forbedret ja.. Tror den seiler opp som best mulig kandidat til mitt kjøp :

Lenke til kommentar

Her er det jeg kommer til å bestille på fredag, om ikke noen andre har bedre tips i samme prisklasse;

 

- Kodak Camera Bag Small 93,00

 

- Kodak EasyShare DX6340 Zoom 16MB 3 179,00

 

- Kodak 128MB MultiMedia Card 477,00

 

- Miljøavgift: 0,00

- Totalt: 3 749,00

 

 

Prisene er hentet hos MPX

Lenke til kommentar

Dunno... :shrug:

 

Her er det som står i Akamera's test av Kodak DX6340:

 

Kodak har ganske aggressiv støyfjerning på bildene, og dette går ut over mulighetene man har til å forstørre bildene til stort format. Vår vurdering er derfor at man ikke kan forstørre bildene tatt med DX6340 like mye som på de aller beste kameraene med 3 Megapiksler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...