Gå til innhold

Opererer NetShop.no med fantasileveringsdatoer?


Anbefalte innlegg

Bestilte eit kamera fra netshop.no den 10.03.2011, og det hadde forventa leveringsdato 15.03.2011

Eg valgte netshop.no pga det var dei som fikk det inn på lager raskest + var billigst.

Prisen her har ikkje så veldig masse å sei.

 

Tida gjekk og ingen kamera kom, men eposter, det sendte dei, av og til...

 

12.03.2011 sender dei oppdatert ordrebekreftelse, da er datoen skjøvet bak til 18.03.2011

15.03.2011 sender dei ny epost, men datoen er framleis 18.03.2011...

19.03.2011 sender dei ny epost, men her er datoen plutslig 17.03.2011, altså 2 dager i forvegen, skal eg da forvente at varen er sendt?

Nei, det skal eg seffølgelig ikkje, men her slutter i allefall epostene og komme med ville datoer.

Sjekker i dag websida til netshop, og datoen er 22.03.2011.

 

I mellomtida registerte eg at komplett.no hadde ubekrefta leverignsdato rundt 21-23 mars, men det var kommet på lager før helga.

 

Det virker som det er mange webshops der ute som ikkje har snøring på når ting kjem på lager, og bare setter opp ein fantasidato slik at kundene skal bestille.

 

Skal bli spennende å sjå når kamera kjem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problem selv, leverinsdatoen ble kostant forkyvet. helt håpløst, hvis dem ikke vet når varen kommer så kan dem heller oppgi det enn å drive å forskyve datoene hele tiden.

 

Er sikkert mange som opperer slik og netshop er deffenitv ikke verst i klassen, men jeg avbestilte min siste ordre hos dem pga at de ikke var ærlige med leveringsdatoen.

 

Og jo dem har snøring på når dem får varen inn men de oppdaterer ikke det på nettsidene dems

Lenke til kommentar

Dette er dessverre en ganske vanlig praksis bland nett butikkene, de setter en dato (om denne blir satt etter indikasjon fra produsent eller ikke, er ukjent) og når det viser ser at varen ikke kommer, forskyver de den minimalt. Dette gir et veldig feil bilde av lagerstatus og lurer mange kunder til å kjøpe og vente..

Lenke til kommentar

Å bestille ting som ikke er på lager har alltid vært og er "risikosport" uansett nettbutikk. Så ja, det stemmer som du sier. Det er mange som ikke har snøring på når varene kommer, men for å få deg til å bruke penger der gidder de ikke å informere deg om det. Personlig løser jeg dette med at jeg aldri bestiller ting som ikke er på lager. Da titter jeg heller innom siden(e) daglig til det kommer på lager og bestiller da.

Lenke til kommentar

Å bestille ting som ikke er på lager har alltid vært og er "risikosport" uansett nettbutikk. Så ja, det stemmer som du sier. Det er mange som ikke har snøring på når varene kommer, men for å få deg til å bruke penger der gidder de ikke å informere deg om det. Personlig løser jeg dette med at jeg aldri bestiller ting som ikke er på lager. Da titter jeg heller innom siden(e) daglig til det kommer på lager og bestiller da.

Mange tilfeller kan sikkert det stemme, men ganske sikker på at de har en litt peil om den kommer i morgen eller om en mnd..

 

Har hendt at jeg har sendt mail for å forsikre meg om leveringsdatoen og da er som oftest det de sier noe helt annet enn det som står oppgitt på siden(dette gjelder ikke spesefikk netshop men regner med at det er det samme der)

Er rett å slett at de ikke oppdaterer sidene hyppig nok men lar et automatisert system forskyve datoene

Lenke til kommentar

For populære varer (f.eks. Logitech G27) så hender det nok også at det aldri ser ut som om de får den inn. Det var iallefall slik når jeg bestilte et G27; det stod en ubekreftet dato helt til ordren plutselig var sendt. Da stod det en ny ubekreftet dato. Det som da antakelig skjer er at de får inn noen, men alle er allerede bestilt, så de går ut igjen med det samme (og det virker da som om de aldri får den inn).

Lenke til kommentar

Å bestille ting som ikke er på lager har alltid vært og er "risikosport" uansett nettbutikk. Så ja, det stemmer som du sier. Det er mange som ikke har snøring på når varene kommer, men for å få deg til å bruke penger der gidder de ikke å informere deg om det. Personlig løser jeg dette med at jeg aldri bestiller ting som ikke er på lager. Da titter jeg heller innom siden(e) daglig til det kommer på lager og bestiller da.

 

Ja, pleier å gjere det eg også.

Men dette kamera var heilt nytt.

Ingen webshops i norge hadde hatt det inne så tok ein sjangs.

 

Skulle nok ha stolt på Komplett.no denne gangen også, for da hadde eg hatt kamera nuh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...