Gå til innhold

Max (ca) volt på 2500k\2600k


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Sitter å titter litt på nye pc deler. Lurer på max volten på 2500k og 2600k 1155 socket ?

 

Husker når min cpu kom ut, da sa nesten alle at max volt var 1,35-1,37v, min har nå gått

på over 1,45v siden e8600 var ny. Uten ett eneste problem noen gang. Og pc'n står på hver

dag hele dagen, selv når jeg er på ferie. Har også hatt den på 1,65-1,7v til tider...

 

Ser noen sier at max på 2500k er 1,52v :S men det virker jo vedlig høyt på en 32nm chip ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, virker rart at intel setter grensa på 1,52v på en 32nm chip. Men så er spørsmålet da,

med mye volt så vil nok ikke chippen streike før man har byttet uansett. Folk fikk jo sjokk

når jeg hadde så mye volt på min e8600, men den viser ikke tegn til slitasje. Jeg har heller

ikke justert opp volten noe mer siden dag 1.

 

Man merker jo også fort når man treffer "volt-veggen" som jeg kaller det på chippene. Fra

4,5ghz på min til 4,6-4,7mhz må jeg ha utrolig mye mer volt bare for oppstart. Har følesen

at så lenge tempraturen er bra så er det ikke noe problem med mye volt... (se bortifra fase

og slik kjøling da)

Lenke til kommentar

Dersom jeg trykker på extreme, overklokker Asus auto tuning min 2500K til litt over 5 GHz og seter volt til 1,5.

 

Siden et program fra Asus setter speningen så høyt, kan det jo ikke direkte være svært skadelig.

 

Men personlig velger jeg heller å finne en "sweet spot" mellom høy frekvens og lav volt/temp, og kjører nå 4,5GHz på under 1,3v.

Lenke til kommentar

Ja, enig. Bedre å finne et "fint" sted å ha volten og klokken. Man møter brått en vegg etterhver hvor man trenger mye volt for lite økning.

 

Jeg har lyst å bytte ut hk og cpu'n jeg har med 2500k, men er kanskje ikke noe vits ? Kjører relativ stor vannloop også, kunne iallefall tenkt meg 5ghz 24\7...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...