Gå til innhold

World information Company LTD


Anbefalte innlegg

Jeg vil nesten si at denne siden var vanskeligere å finne frem på enn arngren.net...

Må jo enten være laget av noen fra Nigeria, eller en 12-åring (eller begge deler).

Gigantisk overskrift på siden med "SPILL UTSYR PSP3" (sic), bilde av 'fat' PS3 og høyere pris enn mange andre steder vekker ikke akkurat tillit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehehe lykke til å prøve å tjene penger på det der i norge...

vi vet alle åssen det går med små useriøse butikker her i norge... *host k***edata for noen måneder siden*

 

Eneste som ville kjøpt noe der, er uvitende nye landsmenn om får tilitt til en av sine egne.. sorry mac, funker ikke her på berget.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Til dere som påstår Google translate er inne i bildet, her er et par observasjoner jeg har gjort så langt:

- Vitaepro selges såvidt jeg vet kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. scan001 ville neppe bedt meg ta mer Vitaepro hadde han vært fra Nigeria, skrevet teksen på engelsk, og oversatt til norsk med et oversettingsprogram.

- Skrivefeilen "demes" er ikke noe et oversettingsprogram ville gitt deg. Oversettingsprogrammer gir deg ikke feilstavinger, kun feil syntaks (med mindre det er et veldig kjipt oversettingsprogram laget av tenåringer på gutterommet).

- Uttrykket "hei på deg" tviler jeg på noe oversettingsprogram har støtte for. Hvordan får man oversatt en tekst med Google translate til å inneholde "hei på deg" hvis man ikke kan norsk fra før?

- Det at bedriften faktisk har registrert org.nr. (og registrert besøksadresse i Oslo) i brreg burde strengt tatt være nok til å fjerne eventuell tvil.

 

Og kan vi please, please slutte å spekulere i hvorvidt innehaverne tilhører etniske minoriteter? Det blir å gå på person istedenfor sak.

 

 

iChristian sine linker er derimot langt mer interessante. Driftsresultat i 2009 på -127 000 kr? Negative lønnskostnader? "Andre driftskostnader" større en hele årlige omsetning?

En av de første tingene jeg merket meg på webben deres er Cresco-ikonet i footer. Hva innebærer dette ikonet? Har WICC finansieringsavtale med Cresco, eller har de bare klistret det på siden deres fordi det er fancy?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

* World Information Company Ltd ble etablert høsten 2003 i England,og deretter i Norge.

 

 

Hehe, finner ikke noe som helst om dette i Google.

 

Mye skrivefeil, skulle nesten trodd de hadde rettet det meste siden de har vært tilstede siden 2004.

 

Alle Linker som omhandler: Kontakt oss, om oss, etc... blir åpnet i nye vinduer, drit irriterende.

 

Jalla Betalingsløsning.

 

Kunne sikkert studert siden mye mer, men bryr meg ikke siden jeg aldri kommer til å handle fra ett så uproffesjonelt firma.

 

Artig - jeg finner det eneste selskapet med det navnet som oppløst i UK

http://wck2.companieshouse.gov.uk/32e86dba8aeed8180442a380595ff10c/companysearch?disp=1&frfsh=1300770447#result

 

og i Norge finner jeg:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=986767339

 

Artig nok har de omsetningen, men slik jeg leser:

 

http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?c=986767339&org=986767339

 

så går det ikke særlig bra til å ha vært i drift siden 2004

 

:)

Har du ikke noe liv?.

Det finnes mange andre bedrifter som har gått konkurs, men de er forsatt i drift, selvom det ikke går så bra. Artig nok de klare seg. :D

Lenke til kommentar

Har du ikke noe liv?.

Det finnes mange andre bedrifter som har gått konkurs, men de er forsatt i drift, selvom det ikke går så bra. Artig nok de klare seg. :D

 

Liten logisk brist: går en bedrift konkurs, så kan den ikke fortsette drift - det ligger liksom i ordet konkurs....at konkursbedrifter klarer seg bra var nytt, har du eksempler?

 

ps! Å angripe personer er mildt sagt lavmål diskusjonsform :)

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Liten logisk brist: går en bedrift konkurs, så kan den ikke fortsette drift - det ligger liksom i ordet konkurs....at konkursbedrifter klarer seg bra var nytt, har du eksempler?

 

ps! Å angripe personer er mildt sagt lavmål diskusjonsform :)

Nei det var ikke meningen å angripe noen , men bare friske opp.

eksempler: Komplett.no ble opprettet i 1997 og var på vei til å gå konkurs i 2000, men da kom Sandefjord kommune og kjøpte opp mer enn 50% av aksjene av de de gutta i kommplett.no. Har du lyst mer info?.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

"Konkurs" og "nesten konkurs" er riktignok ikke helt det samme...

 

Nei, ærlig talt. Den butikken der var helt forferdelig å navigere i. Den så veldig uferdig ut, og har alt for store bilder av produkter.

 

Det at du synes den er lett å navigere i, betyr vel at du er veldig kjent der.

Nei. Men har sett på de andre nettbuttikker som har samme layout.

Ut av ren nysgjerrighet: hvilke nettbutikker er det du refererer til her?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

"Konkurs" og "nesten konkurs" er riktignok ikke helt det samme...

 

Nei, ærlig talt. Den butikken der var helt forferdelig å navigere i. Den så veldig uferdig ut, og har alt for store bilder av produkter.

 

Det at du synes den er lett å navigere i, betyr vel at du er veldig kjent der.

Nei. Men har sett på de andre nettbuttikker som har samme layout.

Ut av ren nysgjerrighet: hvilke nettbutikker er det du refererer til her?

Komplett.nå Mpx, og mange andre som eies av komplett ASA

Du mener disse "har samme layout" som WICC?

Du mener videre at Komplett og MPX "sender deg hit og pine", now WICC ikke gjør?

Lenke til kommentar

Du mener disse "har samme layout" som WICC?

Du mener videre at Komplett og MPX "sender deg hit og pine", now WICC ikke gjør?

Nei. de har same layout som komplett. Er du klar over hvor mye komplett betaler for layout?.

 

Jeg mener at det er mange websider som sender deg hit og pine.

Dessutten alle kan ikke kopiere andres websider og desing.

Det kunne vært fint å sett hvordan dere lager websider?.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Nei det var ikke meningen å angripe noen , men bare friske opp.

eksempler: Komplett.no ble opprettet i 1997 og var på vei til å gå konkurs i 2000, men da kom Sandefjord kommune og kjøpte opp mer enn 50% av aksjene av de de gutta i kommplett.no. Har du lyst mer info?.

 

 

Ja takk gjerne, for jeg finner ikke spor av noe slikt hos brreg.no og proff.no

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Du mener disse "har samme layout" som WICC?

Du mener videre at Komplett og MPX "sender deg hit og pine", now WICC ikke gjør?

Nei. de har same layout som komplett. Er du klar over hvor mye komplett betaler for layout?.

MPX er eid av Komplett ASA, som du sikkert er klar over. Komplett har etter min mening den aller beste layouten (i den forstand at det er enkelt å finne det man skal ha) av alle norske nettbutikker jeg har vært borti.

 

Jeg mener at det er mange websider som sender deg hit og pine.

Dessutten alle kan ikke kopiere andres websider og desing.

Det kunne vært fint å sett hvordan dere lager websider?.

Jeg mener at WICC "sender deg hit og pine". Jeg kom med et par eksempler tidligere i tråden, der jeg delvis analyserte min brukeropplevelse av WICC sine sider.

Man trenger ikke kopiere noe noen andre har laget for å få et brukervennlig design/navigerbar struktur. Man trenger derimot å vurdere hvordan kunden vil oppfatte siden. Ikke bare hvor fornøyd webutvikleren selv er med den. Tredjehåndsvurderinger bør være gull verdt for alle som driver med web-/systemutvikling.

Jeg kommer ikke til å lage en fiktiv nettbutikk bare for å illustrere et poeng.

 

Jeg kjøper produkter av alle som kan gi meg bra pris og ikke på grunn av websider eller annet.

Det er her WICC er naive, dersom de deler dine synspunkter mener jeg. Om du går inn i en sjappe for å kjøpe noe spesifikt, og du finner ut at alle varene i denne sjappen ligger pakket ned i kartonger uten å ha merket hyller etc. med varenavn slik at du må lete gjennom hele butikken for å finne det du skal ha, så ender det fort med at du går et annet sted. Det at sjappen koster det dobbelte som de store konkurrentene samt har langt mindre utvalg hjelper heller ikke på salget.

 

Jeg er enig i at jeg generelt ikke bryr meg om nettbutikk A sine websider er penere enn nettbutikk B når jeg skal handle, men har du først en webside som ser ut som den er skrevet på 90-tallet så fremstår man heller ikke som en seriøs og fremgangsrik bedrift. Spesielt ikke hvis internett er bedriftens hovedarena.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Og kan vi please, please slutte å spekulere i hvorvidt innehaverne tilhører etniske minoriteter? Det blir å gå på person istedenfor sak.

 

Det er jo ikke noe å spekulere i, det er jo ren sannsynlighetsberegning. Må være minst 99% sjanse for at det stemmer, eller deromkring.

 

Ser forøvrig ut som sia er lagd i Word 97 av en 12-åring.

 

Edit: Også rapportert. Noen har lagt mye arbeid i denne siden, men de har ikke grunnkompetansen som skal til for å drive seriøst. Det virker som høye ambisjoner langt over evne.

Endret av Nator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...