Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] skjerm ble plutselig forstørret, klarer ikke få den tilbake til vanlig størrelse


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mye greie på data, i tillegg er jeg klumsete... Jeg har en thinkpad, og idag klønet jeg litt og klarte og trykke på mange knapper samtidig, og da ble skjermen stor. Og jeg klarer ikke og få den tilbake i vanlig størrelse. Det er veldig irriterende. Jeg har gjort det samme på internett for en stund siden også men da ble alt lite. Noen som har noen ide om hva jeg har gjort, - og ennda bedre hva jeg kan gjøre for å få skjermen vanlig igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Vilket operativsystem er det du har?

 

Mener du at alle ikonene og alt er mye større en før? Du kan jo prøve å endre skjermoppløsningen.

 

i xp/vista høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper, og så instillinger. i win7 er det å høyreklikke på skrivebordet og velge skjermoppløsning

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vilket operativsystem er det du har?

 

Mener du at alle ikonene og alt er mye større en før? Du kan jo prøve å endre skjermoppløsningen.

 

i xp/vista høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper, og så instillinger. i win7 er det å høyreklikke på skrivebordet og velge skjermoppløsning

 

 

Ja alt er mye større. Menylinjen, ikonene, internettsider osv. dessuten har ikonet nederst til høyre om viser om internett er på eller av borte, vet ikke om det vil ha noe å si.

 

Jeg har vista på engelsk, så regner med jeg skal på "adjust screen resolution", kan det stemme? Jeg har kommet inn der men finner ikke riktig ut hva som skal gjøres der... føles virkelig som jeg kommer rett fra steinalderen :p

Lenke til kommentar

Ja er riktig det. Der er det vel en slik strek du kan dra bortover? Høyere oppløsning jo bedre :)

 

Du drar den markøren helt til Høyre

Eksempelet er fra XP, men er omtrent det samme i andre Windows Versjoner

post-15963-0-46509900-1300470478_thumb.jpg

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...