Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Konfrontere eller ikke?


Konfrontere eller ikke?  

21 stemmer

  1. 1. Konfrontere eller ikke?

    • Konfronter! Livet blir herlig eller forferdelig.
    • Ikke konfronter! Fortsett med det dere har og gjem følelsene.
    • Fortsett med hintingen og flørtingen.


Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg er forelsket i en jente i klassen. Har vært det lenge (ca. 5 måneder) og har prøvd å flørte og tulle masse med henne. Samt spørre om hun vil finne på noe sammen en dag og greier. Hun har svart ja flere ganger, men vi har aldri funnet noen dato, og hun er en ganske opptatt jente med mange ting som trening og jobb etter skolen. Er liksom alltid noe hun skal gjøre da og da.

 

Nå har jeg holdt på sånn lenge, og begynner å bli lei. Jeg vet ikke om jeg viser nok interesse heller, men flørtingen består av litt "klåing" som masering og knuffing, samt klø henne litt på hånden/foten. Ikke så mye, men litt :) I mitt hode bør hun etterhvert skjønne at jeg er interessert.

 

Vi er med hverandre hele tiden på skolen. Kjøper mat på butikken og lager til noe mat på skolen i friminuttene, spiser sammen, sitter med hverandre og bare går "turer" når vi kjeder oss samt mye, mye mer. Vi er begge 19 og går Vg3 forresten.

 

Hun holder også på med en "boler" fyr. Det vil si at de møter hverandre på fester og skriver meldinger hele tiden. Hun sier de ikke har gått på date eller hvert med hverandre alene på fritiden da hun er så treg på slikt. Uansett, så blir hun flau når vi andre i klassen "erter" hun litt for det, og hun blir sjeldent flau, så hun er nok interessert i denne fyren. Jeg pleier også å "disse" fyren litt for at han er feit, eller finne noe annet "negativt" om han. Ganske patetisk av meg, men jeg vil at hun skal se på meg istedenfor han, hvis dere skjønner :)

 

Poenget er at jeg er lei av å ikke komme noen vei, men heller måtte gå rundt å være usikker på om hun kanskje kan ha noen følelser for meg. Derfor har jeg nå tenkt MASSE på om jeg bør konfrontere henne. Fortelle henne at jeg har fått følelser for henne. Jeg har til og med grått i sengen om kvelden bare fordi jeg er så usikker, jeg har virkelig falt pladask for denne jenten, og har aldri hatt så sterke følelser før. Jeg har lest litt her fra før at man ikke bør fortelle en jente at man har følelser for dem, men heller bare flørte og hinte. Vel dette funker som sagt ikke for meg, og jeg MÅ gjøre noe.

 

Hun har også fortalt meg at en annen i klassen vår hadde prøvd seg på henne i fjor og fortalt at han ville få til noe mer med henne. Hun snakker litt "dårlig(?)" om det til meg, som "Herregud det var så kleint" og "Så holdt han meg på låret, og jeg bare tenkte "slipp!"". Dette skremmer meg.

 

Dessuten vil jeg ikke miste det vi har sammen. Jeg gleder meg til å gå på skolen HVER dag, ikke fordi skolen er gøy, men fordi jeg får se og være med jenten i mitt liv. Ellers er jeg utrolig skolelei og det er faktisk hun som holder meg der. Om hun ikke føler noe for meg vil alt bli kleint, og vi vil ikke kunne ha det vi hadde sammen. Jeg vil miste enda mer motivasjon, og skolen blir et helvete. Nå med eksamen og alt. F**N!

 

Hva skal jeg gjøre? Merker jeg blir trist og "kjedelig" rundt henne nå også, det er jo ihvertfall ikke bra. Så, konfrontere eller droppe det?

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke finne en eksakt dato der dere finner på noe, og ta steget videre der?

Altså, ikke spør om dere skal finne på noe en dag, men spør om hun er ledig da og da, og spør deretter om hun har lyst til å finne på et eller annet.

Dere får derfor litt tid alene, slik at du får tatt flørtingen til et nytt nivå.

Det er hvertfall på tide å gjøre noe om dere har holdt på slik over lang tid, og spesielt om hun kanskje begynner å bli interessert i "boler-fyren". Jeg tror nok du vil angre på at du aldri gjorde noe når denne fyren får henne før deg.

 

Såklart, det er jo et lite sjansespill som du selv må bestemme om du vil utføre eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svaret. Ja, jeg tenker å spørre litt i morgen om det er noe spesielt hun skal i helgen eller en dag i uken for deretter å spørre om vi skal finne på noe. Jeg er bare så sykt usikker på hva vi skal finne på. Har plukket opp fra henne at hun ikke liker å gå på kino og ha filmkvelder. Mye fordi hun er så redd for at gutter skal "prøve" seg, og at det da blir kleint om hun ikke vil. Var noe greier med hun og en annen før nemlig.

 

Egentlig lyst å spørre om hun er med å trene eller noe. Har spurt før om jogging, men da sa hun at hun egentlig ikke kan jogge pga. en gammel skade i foten. Dessuten trener vi på forskjellige steder når det kommer til treningsstudio, så i og med at vi ikke er medlemmer på samme sted blir det vanskelig. Må sjekke inn og ha medlemskort så.

 

Tenkte og å spørre om hun er med på tur en gang, f.eks. en tur i skogen opp et fjell eller noe. Men min paranoid tenkende hjerne tenker at det blir creepy å spørre om hun er med i skogen. Hehe. Ikke er det fint vær heller så.

 

Bare for å nevne det så sa hun i forrige uke at jeg var creepy da jeg nevnte noen ganger hun hadde sett spesielt pen ut på skolen. Det søg det, selvom det kanskje ikke var spesielt vondt ment.

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar

Uhm, hun er helt klart ikke intressert av det jeg leser. Jeg har blitt rejecta så mange ganger at jeg kan lett se når en jente ikke er intressert :p

 

Hun har svart ja flere ganger, men vi har aldri funnet noen dato, og hun er en ganske opptatt jente med mange ting som trening og jobb etter skolen. Er liksom alltid noe hun skal gjøre da og da.

Denne har jeg vært borti flere ganger, at de alltid er opptatt, men sier ja til å finne på noe en dag.

 

Derfor har jeg nå tenkt MASSE på om jeg bør konfrontere henne. Fortelle henne at jeg har fått følelser for henne.

Dette vil mest sansynlig, etter mye erfaring skremme henne bort. Jenter i den aldern reagerer ikke bra til sånt og blir lett skremt bort.

 

Hun har også fortalt meg at en annen i klassen vår hadde prøvd seg på henne i fjor og fortalt at han ville få til noe mer med henne. Hun snakker litt "dårlig(?)" om det til meg, som "Herregud det var så kleint" og "Så holdt han meg på låret, og jeg bare tenkte "slipp!"". Dette skremmer meg.

Her har hun enten lagt merke til at du liker henne, men ikke fått bekrefta det helt, derfor sier hun sånt for at du ikke skal prøve deg på noe. Eller så forteller hun deg disse tingene som en salgs beskyttelse for at noe sånt ikke skal skje med dere.

 

Har plukket opp fra henne at hun ikke liker å gå på kino og ha filmkvelder. Mye fordi hun er så redd for at gutter skal "prøve" seg, og at det da blir kleint om hun ikke vil. Var noe greier med hun og en annen før nemlig.

Igjen så forteller hun at du ikke skal prøve deg på henne eller fortelle henne følelsene dine.

 

Egentlig lyst å spørre om hun er med å trene eller noe. Har spurt før om jogging, men da sa hun at hun egentlig ikke kan jogge pga. en gammel skade i foten

Eksempel nr.3

 

Bare for å nevne det så sa hun i forrige uke at jeg var creepy da jeg nevnte noen ganger hun hadde sett spesielt pen ut på skolen. Det søg det, selvom det kanskje ikke var spesielt vondt ment.

Ooooog eksempel nr.4

 

Det jeg prøver å komme fram til er at hvis det var no snev av interesse så hadde hun allerede hengt med deg utafor skolen. Du kan tenke deg at å dra på fest sammen kan være lurt, men hvis hun ikke er villig til å henge med deg helt alene og bare deg så er sjangsene dine veldig små her. Sjangsene for at du derimot har endt opp i vennefella er veldig store.

 

 

Selvom jeg ikke liker å dra fram PUA greier, så har de et greit punkt på åssen du kan komme ut av vennefella (er vel egentlig ganske logisk). Du må kutte kontakt, slutte å snakke med henne, være borte fra henne en periode, få erfaring med andre jenter så komme tilbake til henne. Bedre og nesten som en "ny" person, da får du en ny sjangse, men flere blir det ikke. Hvis du fortsatt like henne ved den tida.

 

Du må derimot huske på at jeg drar fram alt dette med tanke på åssen jeg har blitt skutt ned av jenter og jeg ser tegnene veldig lett når de ikke er intressert :p derimot, når de er intressert klarer jeg fortsatt ikke tyde ordentlig. Jobber fortsatt med saken, håper min erfaring med å ha blitt skutt ned tusenvis av ganger hjelper deg videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun vet nok svært godt at du liker henne, og hun vet hvor hun har deg. Så du blir altså reservefyren hennes om noe går feil med han hun holder på med. Så ved å konfrontere henne vil du virke ganske desperat.. Det beste du kan gjøre er å gå videre. Ikke sitt og vent som hennes rebound guy.

Lenke til kommentar

Det du sier "Saykin" er vel egentlig det jeg også har tenkt. Alle signaler peker mot at jeg er i friendzone, og det suger maksimalt. Jeg har ikke fortalt henne noe denne uken, men har derimot merket at jeg har blitt veldig nedfor og har fått stor mangel på energi.

 

Jeg fikk med meg at hun skal være med denne fyren, en venninne og typen til venninnen i helgen eller noe. Tror det var det som virkelig slo spikeren i meg. Mistet all energi og orket ikke gjøre noe skolerelevant. Ble liksom musikk, legge hode på pulten og tenke. Veldig mye som går mot meg for tiden, så dette var liksom bare prikken over i'en.

 

Som sagt ble jeg ganske ødelagt, og de siste dagene har bestått av at jeg bare har vært slapp. Ikke orket å snakke så veldig mye med noen egentlig. De fleste merket jo at noe var gale, og spurte og maste i et kjør på hva som hadde skjedd. Spesielt hun jeg har følelser for. Hun spurte veldig mye om det var noe hun hadde sagt eller gjort, siden jeg var så stille. Hun sa hun kunne se at noe hadde skjedd og at jeg ikke bare var trøtt, men også hadde det vondt. Jeg sa til hun og alle andre at alt var fint og jeg bare var trøtt.

 

Tårene kommer om kvelden for å si det sånn, og må kjempe for å holde de langt inne i meg ellers på dagen. Jeg ser alt det negative i livet mitt, og når jeg prøver å finne noe positivt kommer jeg ikke på noe annet enn at jeg har masse venner, og to bestevenner jeg kan støtte meg på om jeg nå skulle ryke ned i depresjon.

 

Hmm, nå begynte jeg å klage litt mye her, bare følte jeg måtte skrive det :) Alt blir bare fucked up om jeg konfronterer henne nå ihvertfall, vil aldri at et potensielt forhold skal startes med sorg ihvertfall. Tenkt litt på å bare "bygge en vegg" mot henne, prøve å bli småsint eller irritert på henne. Høres jævla teit ut, og det er det også, men jeg vet det funker. Er en grunn for at så mange ekser nermest hater hverandre. Sinne er vel kanskje den vanligste måten å fortrenge sorg på så. Brukt det før så vet det funker :) Uansett vil det være jævla dårlig gjort mot henne, og jeg vil jo ikke at hun skal bli såret eller noe. Får heller ta sorgen selv, og prøve å glemme henne på en annen måte.

 

Lurer på hvordan jeg vil reagere når de blir sammen. Shit, hehe :)

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar

Nå er det vanskelig å si hvordan du ligger an, men utifra det du skriver så er ikke sjansene så altfor store. MEN, det positive er, tro det eller ei, at du har lært noe jævlig viktig. Du kan ikke gå månedsvis og vurdere "skal, skal ikke", møter du en jente så må du så tidlig som mulig vise interesse. Det kommer mange "bedre" jenter i livet ditt, DET er hvertfall sikkert.

 

PS: Å konfrontere noen med følelser er det største sosiale selvmordet du kan gjøre, det fungerer bare på film og har aldri fungert i virkeligheten. VIS interesse, ikke fortell om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nå 100% sikker på at sjangsene mine ikke er til stede. Fikk faktisk melding av hun der hun sa hun skulle være med han fyren og greier i dag, med masse smileys osv. Føler meg som hennes "gayfriend" som hun kan fortelle alt til.... x)

 

Uansett, litt usikker på om jeg bør fortelle det. Ikke lenger fordi at jeg håper hun også føler noe, men fordi jeg tror kanskje at det blir lettere for meg å skjønne at her er det ikke NOEN nubbesjangs, get over it liksom :)

 

Har også møtt en annen jente for en stund siden som viser interesse. Veldig søt jente, og vil ikke gjøre samme feilen med henne om det skulle vise seg at vi passer sammen. Så ja, jeg føler faktisk at jeg har lært noe her, men samtidig har jeg vært klar over det hele tiden. Går ikke an å være sjenert å vente og håpe på at damen skal ta initiativ ihvertfall! That's fo sho!

 

Når det er sagt, følelsene kommer nok ikke bare til å forsvinne sånn "poff". Tror kanskje det vil hjelpe å fortelle henne det for å få et ordentlig og skikkelig "NEI", selvom det fucker litt med vennskapet vi har nå. Hva tror dere? :)

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar

Hva enn du gjør, ikke fortell henne hva du føler. Det VIL endre situasjonen dere imellom markant, det kan jeg garantere med 110 % sikkerhet.

 

Det er selvsagt kjipt nå, men du må bare la tiden jobbe. Jeg hadde en jente som fucket opp hodet mitt i nesten et år, men jeg visste at jeg måtte la det ligge. Let it go, ikke "utsett henne" for den påkjenningen det er å få vite at hennes "beste gayfriend" er keen på henne og hun må finne på masse kleine unnskyldninger osv. og det blir konstant rart mellom dere etter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, ja, delvis enig med deg. Men som sagt fortalte en annen at han hadde følelser for henne i fjor, og de er fortsatt venner. Det vil si, han var langt ifra like close som meg og henne, og de er vel fortsatt ikke noe spesielt gode venner sånn sett, men venner er de og de snakker med hverandre som ingenting hadde skjedd.

 

Ser bare ikke hvordan jeg skal klare å miste følelser for hun om vi fortsetter med det vennskapet vi har. Altså, jeg digger det, hun er en superkul jente og lyser liksom opp hverdagen når den ellers er mørk, men det er kanskje derfor jeg har fått følelser for hun også. Jeg vil så gjerne fortsette med skoledagene vi har sammen, men ikke om jeg må ha disse følelsene å kjempe mot. Kjennes så jævli vondt å vite at hun bare ser på meg som en "gayfriend", mens jeg ser på henne som en prinsesse som har kommet ut av en disneyfilm. Hehe.

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar

Du er on the hook. Er kun ein ting å gjere, og det er å move on.

Problemet er vel det at dette kan vere særdeles vanskeleg med mindre du trekker deg unna. Var on the hook sjølv når eg gjekk på ungdomsskulen (vi har alle vore unge og dumme). Get away, einaste som funker :)

Lenke til kommentar

Hva enn du gjør, ikke fortell henne hva du føler. Det VIL endre situasjonen dere imellom markant, det kan jeg garantere med 110 % sikkerhet.

 

Det er selvsagt kjipt nå, men du må bare la tiden jobbe. Jeg hadde en jente som fucket opp hodet mitt i nesten et år, men jeg visste at jeg måtte la det ligge. Let it go, ikke "utsett henne" for den påkjenningen det er å få vite at hennes "beste gayfriend" er keen på henne og hun må finne på masse kleine unnskyldninger osv. og det blir konstant rart mellom dere etter det.

Det er bullshit. Jeg hadde det akkurat sånn som han fyren her. Og jeg fortalte hva jeg følte. Hu svarte ærlig og greit at du hu ikke likte meg. Vi er fortsatt like gode venner! :D Så gå og lek med de 110% dine.

Lenke til kommentar

Vel, vi snakket vanlig som vi alltid gjør på facebook i går, og det kom jo fram at hun nå har vært med han fyren og synes han var veldig koslig. Men hun nevnte et par ganger at det var noe drama med han som hun ikke likte helt. Uansett ser jeg jo hvor dette går og håpet har vel egentlig forsvunnet helt. Like greit.

 

Uansett vil jeg fortsette å være god venn med henne. Ser ikke for meg en god skoledag uten å kunne henge med denne jenten :) Fortsatt usikker på om jeg bør si noe eller fortsette å skjule følelsene. Tror vi ville klart å være gode venner uansett, selvom det ville blitt kleint en uke eller noe :)

 

Postet av anonym: 366e7d83c9c96ac2fb025e0a5ebd6299

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...