Gå til innhold

Er det vanlig at USB tastatur ikke fungerer i DOS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BIOS-setupen bør vel ha støtte for USB-tastatur, selv om ikke DOS har det? Er ikke sikker på om det virkelig er tilfelle, men hvis ikke er det litt hjernedødt designet...

På min PC (Abit KG7) må man sette USB Keyboard Support = BIOS (kan også stå på OS) for å kunne bruke USB-tastatur i DOS. Vet ikke om alle HK har noe slikt (eller noe lignende), eller om de engang støtter USBkbd+DOS i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Evt. så kan han vel resette bios med jumper på HK..

 

Hva skal det hjelpe for?

 

De fleste hovedkort har (av en eller annen latterlig grunn) "support usb keyboard" satt til "off" som standard. Er svært interessert i å høre en god grunn til at hk-produsenter setter standard som "off" og ikke "on". Tell me if you have one.

Lenke til kommentar

Som du selv skriver "De fleste"..

Ettersom han ikke har skrevet hvilket HK han har, skrev jeg evt. i tilfelle han er en av de "heldige" som har et HK med dette som "ON" default.

Særlig siden han sier dette har fungert tidligere tenkte jeg at han hadde vært å tuklet i bios, og dermed endret dette..

 

You see? :yes:

 

For øvrig regner jeg med han har løst det siden han ikke har vært her igjen å skrevet!

 

Når det gjelder gode grunner kan jeg tenke meg at denne funksjonen bruker resurser, og siden flertalet fortsat bruker PS/2 tastatur ennå blir dette disablet som default for å spare på resursene til andre ting..

 

Føles det bedre nå?

Lenke til kommentar
På mitt hovedkort funker USB tastaturet i biosen, men ikke i setuppen til Raid kontrolleren... veldig irriterende... må ha et ps/2 tastatur liggende i skuffen for sikkerhets skyld

 

Jeg får kommet inn i biosen min.. (har usb tastis)

Men fikk ikke velge noe som helst før jeg forandret på noe som heter

"USB keybord Legacy support" eller noe i den dur. Samt at jeg forandret fra USB2.0 støtte til usb1.1

 

Prøv dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...