Gå til innhold

Omtale av Gothic II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helt enig, de er fantastiske spill. Har spilt igjennom både 1'eren og 2'eren, og hadde det virkelig gøy begge gangene, nesten enda mere i det første spillet, for da var alt så mye mere ukjent. Du fikk virkelig følelsen av og være en ukjent person uten venner som havnet i en fangeleir (der handlingen i det første spillet utspant seg). Jeg vil anbefale begge spillene til alle som liker RPG, og spill med god historie, humor og fabelaktig grafikk :)

Lenke til kommentar

Veldig bra omtale! Enkelt og greit.

 

Men bare for å si det, folk som vurderer og kjøpe dette spillet BØR tenke litt på å kjøpe eneren først. Føler man mister mye av historien når man hopper rett på Gothic 2. Og jeg må også bare si det at nummer en er på lik høyde som nummer to. Hvis ikke enda bedre.

 

Det er uansett 2 unike spill som man nesten SKAL ha i spill samlingen sin.

 

Jan Ivar

Lenke til kommentar
helt enig, de er fantastiske spill. Har spilt igjennom både 1'eren og 2'eren, og hadde det virkelig gøy begge gangene, nesten enda mere i det første spillet, for da var alt så mye mere ukjent. Du fikk virkelig følelsen av og være en ukjent person uten venner som havnet i en fangeleir (der handlingen i det første spillet utspant seg). Jeg vil anbefale begge spillene til alle som liker RPG, og spill med god historie, humor og fabelaktig grafikk :)

 

Du likte spillet ja.

Men hva slaks pc har du?

Lenke til kommentar

jepp.. det eier! og joewood/pirayah er i full gang med en addon til g2, for oss flest er gothic kansje en ukjent tittel med i tyskland har det solgt over 100 000 eksemplarer og det har fått gullcd osv. Det er definitivt ikke et b spill i rpg sjangeren.. Det hører hjemme i toppen av bokhylla, ting kunne vel vært teknisk sett bedre i spillet, men jeg mistenker at det ble laget som det ble laget fordi det egentelig ble perfekt på denne måten.

 

En veldig bra omtale av spillet og en mindre verdig karaktersettning.

(smak og behag)

Lenke til kommentar
gothic 2 eier vilt! en perfekt oppfølger til verdens beste rollespill.

 

hehe... 1ern var bra den, men det spillet som virkelig tok av på den tiden for mitt vedkommende het fallout 2, et spill jeg ikke ga slipp på før jeg hadde gjort alle mulige quest og dobbeltsjekka at alle var gjort med en walktrough, etter det begynte jeg på nytt og satt sikkert limt opp til dataskjermen i flere måneder før jeg la det til hvile et par uker.

 

Det jeg egentelig glømte å si er at versjonen av g2 som ble testet så litt strange ut, hadde du gjort noe med den?

Lenke til kommentar

Grei omtale. Høres ut som et spennende spill for meg, men jeg savnet mer informasjon om hvordan spillet blir spilt. Spilles den i kun 3. pers, er det hack & slash når det er slåssing o.l.? Skyt meg hvis dette stod i anmeldelsen.. skummet igjennom.

Lenke til kommentar
krever gothic 2 mer/mindre enn morrowind?maskinvare altså...

 

Minstekravene til Gothic II er høyere. På min maskin går de to spillene i gjennomsnitt omtrent like godt. Gothic 2 går helt jevnt ute i villmarka, men i byene hakker det slik som Morrowind gjør. Har ikke opplevd det som noe problem.

Lenke til kommentar
Grei omtale. Høres ut som et spennende spill for meg, men jeg savnet mer informasjon om hvordan spillet blir spilt. Spilles den i kun 3. pers, er det hack & slash når det er slåssing o.l.? Skyt meg hvis dette stod i anmeldelsen.. skummet igjennom.

 

Som du ser på skjermbildene, kan du spille i 3. person-perspektiv. Dette fungerer best i Gothic 2, men du kan også benytte deg av 1. person. Slåssingen foregår ganske enkelt ved å dra frem våpenet (hvis du bruker sverd, bue er en annen sak), og bruke pil-tastene for hvilken retning du vil svinge sverdet. Det høres banalt ut, men fungerer urovekkende godt og er faktisk ganske spennende også. Det fungerer faktisk bedre enn i Morrowind.

 

Beklager dette ikke kom frem i omtalen. Har du flere spørsmål, er det bare å hyle ut så skal jeg svare på dem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...