Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Behov for kvinnelitteratur?


Anbefalte innlegg

Sitter her med en oppgave nå som skal handle om kvinnelitteratur. Oppgaven lyder sånn - Pek på hvordan ulike diktere har tatt opp kvinnens stilling. I hvilken grad vil du si at det fortsatt er behov for kvinnelitteratur?

Jeg sitter her nå og prøver på å få ned noen stikkord. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, for føler at det er så mye rundt dette temaet som er viktig å få med. Er det noen som har råd og tips til meg? Oppgaven skal leveres på fredag, så begynner å føle meg ganske stressa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amalie Skram, Camilla Collett... Ta utgangspunkt i noen klassiske verk, og jobb deg ut fra det mot moderne verk. Når du mener kvinnelitteratur, mener du "chic lit", altså litt sånn enkle lettleste bøker man kjøper i kiosker eller "ordentlige" romaner?

Lenke til kommentar

Amalie Skram, Camilla Collett... Ta utgangspunkt i noen klassiske verk, og jobb deg ut fra det mot moderne verk. Når du mener kvinnelitteratur, mener du "chic lit", altså litt sånn enkle lettleste bøker man kjøper i kiosker eller "ordentlige" romaner?

Tenker på romaner der kvinner står i fokus, noe ala "Et dukkehjem" av Ibsen, men også romaner som er skrevet av kvinner som Amalie Skram og Camilla Collett som du nenver. Det jeg har jobbet med den siste tiden har vært "Det moderne prosjektet", så det må isåfall være noe som passer innunder det om du skjønner.

 

For å svare på spørsmålet ditt, så er det ordentlige romaner jeg mener.

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...