Gå til innhold

Lav årslønn ifht oppgaver og ansvar - hva er rimelig?


skyhawk

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt som lagerarbeider og sjåfør, dvs en kombinert stilling der jeg jobber både på lageret med alt som skal gjøres der samt at jeg kjører ut varer i Oslo-området.

Jeg har det fulle og hele ansvaret for alt på lageret, samt utkjøring med firmaets varebil. Det er kun jeg som jobber med dette og har derfor en del mer ansvar her enn i mange tilsvarende lager/sjåfør jobber.

 

Min årslønn er på 265.000kr (22.000 netto og 15800 brutto)

Jeg synes dette er litt i underkant av hva jeg kan forvente av en slik type jobb med et så bredt ansvarsområde. Jeg synes ikke det virker bak mål å nærme seg 3-tallet med dette ansvaret.

Jeg er forøvrig 20 år, jobbet i firma ca 1 år og har truckførerbevis sponsa av arb.giver.

 

Mine ansvarsområder / oppgaver er:

 

- Det fulle og hele ansvaret for både lager og vareutkjøring, som innebærer:

- Plukking og pakking av ordre

- Registrering og bestilling av transport

- Svare på telefoner dersom det er nødvendig (hjelpe kunder/ta beskjed/ta imot bestillinger)

- Ta imot innkommende varer med truck

- Sjekke varer mot pakkseddeler

- Kjøre på plass varer, ta ned fra hyller, organisere

- Overlevere varer til transportfirma som henter

- Generell orden og all "påfallende" oppgaver på lageret (f.eks feie gulv, bestille søppeltømming, bytte lysstoffrør, innkjøp av kaffe etc, holde en viss oversikt over lagerbeholdning, mm.)

- Bistå med frakt, opprigging og nedrigging av messer som holdes av firmaet flere ganger i året

- Regelmessig ettersyn av truckene (lading, påfylling av vann etc)

- Snømåking og strøing på vinterstid ved hovedinngang og lagerport

- Hente og levere post hver dag på postkontoret

- Hente enkelte forbruksmateriell til lageret

- Utkjøring av ordre/varer i stor-Oslo

- Vedlkeholde varebilen (vask, runtinemessig kontroll, fylle drivstoff, spylervæske, melde fra om nødvendige reperasjoner/utbedringer, innkjøp og bytte av enkle slitedeler eks lyspærer, vinduspussere etc)

 

Er det noen som har noen innvendinger om hva jeg burde tjene og hva som er vanlig lønn for slik type arbeid?

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til beskrivelsen av oppgavene dine høres dette ut som nøyaktig samme jobben som jeg hadde for noen år siden. Tjente 222000,- brutto der, hadde 130,- i timen. 8 timer mandag og onsdag, 6 timer tirsdag og torsdag og 5 timer på fredagene riktignok, men likevel. Hadde jeg ikke bodd hjemme på denne tiden, så hadde det blitt en i overkant spartansk livsstil på meg. Hadde i tillegg billån på denne tiden. Ikke noe sinnsykt betalt, disse jobbene...

Lenke til kommentar

I forhold til beskrivelsen av oppgavene dine høres dette ut som nøyaktig samme jobben som jeg hadde for noen år siden. Tjente 222000,- brutto der, hadde 130,- i timen. 8 timer mandag og onsdag, 6 timer tirsdag og torsdag og 5 timer på fredagene riktignok, men likevel. Hadde jeg ikke bodd hjemme på denne tiden, så hadde det blitt en i overkant spartansk livsstil på meg. Hadde i tillegg billån på denne tiden. Ikke noe sinnsykt betalt, disse jobbene...

Jeg hadde også en lignende jobb tidligere og hadde ca. samme lønn som du nevner. Jeg vil tro han kan opp det jeg tidligere har nevnt, men mange tjener langt dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...