Gå til innhold

Minecraft Problem!


Anbefalte innlegg

Hei igjen.... Lagde en server mens jeg var til en kompis alt funket fint da men så når jeg kom hjem og skulle starte serveren kom dette opp på Minecraft_Server; Warning failed to bind port..

Do you have a server already? Vet ikke hva jeg skal gjøre! Har satt opp server hjemme før men vet ikke hvordan jeg kan finne de eller slette de.

Endret av steamboy13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg tenkte på er at du ikke har "avsluttet" serveren du startet hos kompisen din, og at når du prøver å starte den opp igjen hjemme hos deg så blir det en error elns.

 

Noen andre kan sikkert gi deg et bedre svar, da jeg egentlig bare tipper hva som kan være problemet.

Lenke til kommentar

Åpne cmd, skriv ipconfig /all

Fine Default Gateway, skriv IPen i nettleseren din. Da kommer du til ruter innstillingene. Om den trenger brukernavn og passord skriver du admin på brukernavn å levner passordedet blankt. Så finner du fram til Portforwarding, det ligger ofte under en meny kalt NAT ellerno. Der fyller du ut port info å PCens IP. Din PC sin IP er IPv4 som står i cmd over Default Gateway. MC sin default port er 25565, dette kan du sjekke/endre i Server.ini inne i server mappen din. Når du har åpnet porten kan det være lurt å fikse en statisk IP slik at du ikke må gjøre dette på nytt når du restarter PCen. Da finner du fram til Netverks Adaptere under Netverks Senteret i Windows. Høyre klikk på lokal tilkoblingen som er koblet på nett, trykk egenskaper, fin fram til IPv4 Protokol i listen, kill på den å trykk egenskaper. SÅ setter du på Bruk egen DNS eller no, så fyller du in alle feltene etter det som står i cmden din. Da skal alt funke. Om dette ble tynt googler du bare portforwarding å static IP for å finne bedre forklaringer.

 

Åh, glemte, når alt dette er gjort skriver du whatismyip.com i nettleseren, så copy paster du den IPen til alle kompisene dine du vil ha på serveren.

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Du kan ikke skifte IP adresse på ruteren så vidt jeg vet. Men i så fall om det går ann så har du jo whatsmyip.com for å finne den nye. Du kan skifte IP på PCen din da, dette har ikke så mye å si utover ditt lokale nettverk da, men du får problemer med porter som er åpnet for en spesifikk IP adresse om du endrer den. Så statisk IP er best om du skal ha server(e).

Lenke til kommentar

Du kan ikke skifte IP adresse på ruteren så vidt jeg vet. Men i så fall om det går ann så har du jo whatsmyip.com for å finne den nye. Du kan skifte IP på PCen din da, dette har ikke så mye å si utover ditt lokale nettverk da, men du får problemer med porter som er åpnet for en spesifikk IP adresse om du endrer den. Så statisk IP er best om du skal ha server(e).

har du hørt om dynamic IP? den skifter hver gang du restarter rutern.

 

OP: først må du finne hvilken port du skal åpne. så kan du finne din lokale IP.

 

cmd -> ipconfig -> ofte noe med 10.0.0.3 elns.

 

så går du til 138.0.0.10 eller standard gateway tror jeg.

 

hvis du har telenor blir ikke dette noe problem, da går du til NAT -> Port forward -> så lager du en regel med at port "porten din" skal kobles til PCn din, som IP 10.0.0.3 eller det du har!

 

fix ferdig! du har nå åpnet porten din.

 

hvis du trenger videre hjelp, bare spørr :p

Lenke til kommentar
har du hørt om dynamic IP? den skifter hver gang du restarter rutern.

 

OP: først må du finne hvilken port du skal åpne. så kan du finne din lokale IP.

 

cmd -> ipconfig -> ofte noe med 10.0.0.3 elns.

 

så går du til 138.0.0.10 eller standard gateway tror jeg.

 

hvis du har telenor blir ikke dette noe problem, da går du til NAT -> Port forward -> så lager du en regel med at port "porten din" skal kobles til PCn din, som IP 10.0.0.3 eller det du har!

 

fix ferdig! du har nå åpnet porten din.

 

hvis du trenger videre hjelp, bare spørr :p

Du gjentok akkurat det jeg sa bortsett fra at du glemte å si hvordan man fikser statisk IP, noe som er viktig om man skal hoste server over lengere tid.

 

Dynamisk IP skifter IPen til PCen din vær gang du restarter den. Har hørt om dynamisk IP til ruteren men jeg vet ikke hvordan man fikser det, om du vet hadde det vært hjelpsomt om du nevner det ettersom man bør ha statisk IP for å hoste server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...