Gå til innhold

Netshop - returnere defekt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå sendt inn et defekt skjermkort til Netshop av typen XFXHD5970 Black Edition.

 

Det ser ikke ut som at de har dette kortet lenger, men jeg fant ut at de nå selger det nye 6990.

 

Er det noen sjangse for at, om jeg får et nytt kort, kan legge i en 100-lapp og få sendt et 6990?

Jeg vil annta at det jeg får tilbake skal være verdt det samme, og ingen andre kort på netshop har samme pris.

De kan ikke akkurat sende noe for 2-3000 mindre enn det mitt koster.

 

Mhv. Andeby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kontaktet Netshop personlig og spurt de, istede for å spørre oss.

 

Tror jeg sender en mail til de og hører hva de synest.

Det kan godt hende de har et likt kort inne på servicelager eller lignende. Hvis ikke så får du ett med tilsvarende spec. EDIT: Ja, eller bedre spec.

Vil tro det i hovedsak er hva skjermkortet er verdt det går på? Blir litt feil om de sender meg et kort verdt et par tusen når jeg har kjøpt et til 5000. Men de kan vel lure seg unna med det og.

Lenke til kommentar

Det er ingen garanti for at man får et skjermkort til samme pris i retur.

 

Derimot har man krav på et skjermkort med tilsvarende ytelse og funksjoner , her kan man for eksempel ikke gi ut et Nvidia kort om Amd kortet har spesifikke egenskaper som man kjøpte det for (eyefinity).

Men det er soleklart at noen Netshopper kan prøve seg, så det er bare å passe på.

Lenke til kommentar

Det er ingen som lurer noen her. Du får enten et helt likt eller bedre kort i bytte, hverken mer eller mindre.

 

Er du paranoid?

Nei, men så er mange nettbutikker kjent for å lure seg unna med ting. :p

 

Er vel heller å faktisk la være å svare i det hele tatt det går ut på da, anntar Netshop er mer seriøse enn det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt deler til bytte på alle de store norske webshoppene utallige ganger, og de har alltid erstattet med samme eller bedre vare, no questions asked.

Flott å høre! :)

 

Får se hva de kommer fram til og om det eventuelt blir et bytte (Noe jeg regner med) skal jeg kontakte dem angående HD6990. :)

Lenke til kommentar

Du vil mest sannsynlig får et 5970 kort eller pengene tilbake. Skader heller ikke å høre om du kan få et 6990 om du legger til et mellomlegg.

Viker jo som om du vil dømme Netshop nedenom og hjem før du har hørt med dem.

Det er tragisk av deg. Ring og prat med dem, så skal du se at det ordner seg.

 

Hilsen

Ken på Netshop.

Lenke til kommentar

Har bare positive erfaringer med RMA til flere av de populære webshoppene.

 

For ca 4 uker siden, så sendte jeg en RMA forespørsel til Netshop.no på en 2 år gammel bZerk 500W psu, som var sinsykt ustabil , og samtidig tok livet av et brenn nytt i5 hovedkort (+12v var helt nede i 11,56 målte jeg seff etterpå)

 

Da fikk jeg svar på rma 6-7 timer senere, at jeg kunne få en helt ny mist 500w tilsendt istedetfor. trengte ikke sende inn bzerk psuen engang og bruke tid/porto på det.

Så spurte jeg om å legge litt mellom og heller få en ocz fatality 550w som er litt bedre og stiligere, og det var helt greit.

 

De sendte da en 550w psu, og medfølgende 30dagers faktura på 100kroner som jeg kunne bare betale i nettbanken.

 

Så det var helt strålende synes jeg!

 

Og på ca samme tidspunkt sendte jeg inn en PC Power & Cooling 750W psu , 2 år gammel, til mpx no på rma. Fordi den peip noe sinsykt under last "coil whine".

JEg spurte om jeg kunne betale mellom og heller få en NZXT Hale 1000W psu.

Fikk mail dagen etterpå den var motatt RMA hos de, om returordrebekreftelse på en NZXT 1000W psu til kroner 0,-.

 

Nå tok det sin tid før den kom på lager, så etter to uker purra jeg . og sa jeg heller ønsket å betale mellom for en Corsair HX1000 (en psu til 1799kr).

De beklaget da ventetiden på mail, og jeg fikk Corsair HX1000'en gelt gratis!

 

Nå i dag, står den ferdig montert i pcen og jeg er strålende fornøyd :)

 

Konklusjonen her er, send en mail og vær litt hyggelig. Det er lov å spørre om å få bedre vare , og betale mellomlegg. Og de ordner det somregel helt supert. Såfremt det ikke blir tvist om du har ødelagt varen selv, da kan det jo såklart bli litt kinkig.

 

Følte bare jeg skulle dele mine positive erfaringer , fordi det fortjener de to sakene.

 

Edit : Alt dette var som privatperson. jeg representerer / driver intet firma.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

netshop brukte 3uker på bytte min psu, som de hadde på lager :/

 

Men har fått utmerket service når jeg har tatt rma som bedrift, så der skal de ha pluss.

Selvom det føles som et halvt pluss og vite at når jeg ringer som bedrift løser de det raskt, men som privatperson sirup.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...