Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter flere år med min gode gamle sliter, så har tiden kommet for ny PC. Skal bli godt å gå ifra et XFX 754 hk og 8800 gts skjermkort :love:

 

 

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

Min lenke

 

Corsair HX 850W PSU

Min lenke

 

Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Min lenke

 

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9

Min lenke

 

In-Win Dragon Rider Big Tower Sort

Min lenke

 

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Min lenke

 

Western Digital Caviar® Green™ 2TB

Min lenke

 

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUD

Min lenke

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Min lenke

 

Zalman CNPS9900 MAX Blå CPU Kjøler

Min lenke

 

 

Totalt ca 15500 , hvor jeg er så heldig at jobben dekker 36% av prisen på maskinen.

 

Dette er et tilbud jeg netopp har fått, så kan ikke vente til neste Nvidia kort eller Ati 6990, så det får heller etterbestilles :thumbup:

 

Noen som vet nå mere angående feilen på Sandy Bridge kortene, og om dette er et risky oppsett? :hmm:

 

Om jeg forsto det riktig så var det Sata 3Gb portene problemet ligger? Kommer uansett til å bruke 6Gb portene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et bra oppsett. Men Gainward GeForce GTX 580 er 400kr billigere og er en anelse høyere klokket. Den har også en løsning med to vifter som jeg vil tro kjøler kortet bedre enn standardviften som brukes på Zotac-kortet.

 

Jeg ville også valgt en Noctua NH-U12P framfor den CPU-kjøleren du valgte. Noctua-kjøleren yter nok litt bedre. Men så er det vel også en estetisk side ved Zalman-kjøleren som kanskje gjør at du har mer lyst på den? Forskjellen er nok uansett ikke så alt for stor.

 

Feilen på Sandy Bridge-kortene er rettet opp og ingen Sandy Bridge-kort som selges i dag har den feilen. :)

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Nei, tror det skal gå greit hvis du får plassert kjøleren slik at viften står loddrett og ikke vannrett. Dersom du plasserer den slik at vifta står vannrett (slik at den blåser opp/ned), så tror jeg at det kan bli trangt, men det er uansett en høy kjøler, så det går nok greit :)

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med Sabertooth HK'et, og om den kjøle plata gjør jobben sin ?

 

Vurderer helt ærlig å skru den av om jeg ikke merker noe forskjell i temperatur :hmm:

Gå heller for ASUS P8P67 PRO, 200lapp billigere + coaxialutgang. Tviler på at den plastikken har noen som helst virkning. Det er nok heller en salgsgimmick for å se bedre ut. Ellers er det to korta ganske så like. Ellers ville jeg gått for en Noctua vifte eller Corsair vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...