Gå til innhold

JMdata. useriøse?


Anbefalte innlegg

jeg har handler fra jmdata for lenge siden..

da jeg fikk en skjerm som var jeg var veldig misslykket med.

så etter kort tid, fikk jeg en ny.

denne "nye" var defekt, og mangler rød.

så jeg sente mail (og ringte), skulle få ny. så jeg fikk mail om at de kunne komme til uka med en veldig lik skjerm som den jeg hadde som var defekt.

men når jeg så hvilken pris de hadde satt på den, så var det 500kr under det jeg kjøpte min for, så jeg ringte dem og spurte om jeg kunne få en annen skjerm i min prisklasse.

han skulle sende mail når han hadde bestemt seg..

nå har det gått ca 2 månder (tror jeg).

fortsatt ingen mail. jeg ringer... ingen tar tlf (jeg ringer OFTE)

jeg sende nå mail for ca 1-2 uker siden, ikke fått noe tilbake.

jaja.. siker endel fornøgde kunder og, men det forsvarer ikke dette!

så ikke nevn det engang (at du/dere tror jeg overdriver, og at de er hyggelige blabla.) det kan godt være at de er hyggelige, men jeg sitter med defekt skjerm.. har gjort det 1/5 år nå. :shrug:

 

mvh: kristian skjøtt.. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt gode erfaringer med JMdata jeg.

 

Det at skjermen mangler rød behøver jo ikke og være skjermen sin feil. Kan fort være kabelen. (Har sett noen slike tilfeller på skjermer jeg skal feilsøke på)

 

Skjønner frustrasjonen din. Tro meg..

 

Men jeg sitter med en 21" eizo F930 skjerm ifra JMdata nå jeg. Den er utrolig fin. (ikke så veldig stor heller). Jeg er iallefall fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt gode erfaringer med JMdata jeg.

 

Det at skjermen mangler rød behøver jo ikke og være skjermen sin feil. Kan fort være kabelen. (Har sett noen slike tilfeller på skjermer jeg skal feilsøke på)

 

Skjønner frustrasjonen din. Tro meg..

 

Men jeg sitter med en 21" eizo F930 skjerm ifra JMdata nå jeg. Den er utrolig fin. (ikke så veldig stor heller). Jeg er iallefall fornøyd.

 

men det er ikke kabelen! tro meg.. jeg har prøvd ALT!

tatt BNC kabel og (hvis det var det det het).. og den vanlige.. ikkno forskjell.. er skjermen ;)

Lenke til kommentar

Du ser ikke hvor bra et webshop firme er før kunden får et produkt som vedkommende ikke er fornøyd med.

 

Å bestille - motta varen - alt fungerer som det skal - veldig fornøyd med firmaet.

 

Ja vi kjenner igjen denne frasen.

 

Som sakt så får du ikke hvite hvilket firma det er før man får prøvd firmaet med defekte komponenter.

 

Håper du får det produktet som du forventet deg innen kort tid.

 

Husk - Du har mange retigheter du som kunde ved webshop.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

jeg har hatt en retur hos JMdata. FIkk ny skjerm og jeg fikk beholde den gamle. (Jeg prøvde først og reparer den ,men jeg fant ut at det var bilderøret som var gåent og da gikk den rett i søppla)

 

Men jeg fikk summen som den gamle skjermen kostet som kreditt der og jeg bestilte en Eizo 21". (kostet 1250kr mer og jeg slo til på det)

 

Sitter derfor med en god 21" skjerm og en god erfaring med JM

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med JM, men etter å ha lest noen tråder her på forumet, så sitter jeg igjen med inntrykket at JM selger mange skjermer som går rett tilbake pga feil eller mangler. Greit nok at det er snakk om brukte skjermer (da er det jo større risk enn med nye), men jeg syns likevel det høres litt drøyt ut...

Lenke til kommentar

Fikk også en meget bra skjerm fra dem,men er helt enig i at et firmas service fremmkommer ikke før man får behov for service/reprasjon/bytte av vare, så der er det mange som har noe å lere.

Ser gjentatte ganger når noen klager på en webshop at andre ikke kan forstå det fordi de fikk jo pakken med en gang,problemet er at de ikke har retunert noe enda og dermed ikke har grunnlag til å uttale seg.

Lenke til kommentar

Sitter her med en Noka 445xi 21" som jeg bestilte i forrige uke. Ingen ting å klage på. Veldig billig!!!! Kom på døra dagen etter jeg bestilte. Ikke så mye som en ripe noensteder på skjermen, kunne like gjerna ha vært ny. :woot: Bestilte også en Nokia 710c. helt grei den også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Der har dere et poeng. Ikke noe lurt og bestille en gammel modell. Iallefall ikke så veldig gamme. Skjermer har en viss levetid og bestiller man veldig gamle skjermer så er det nesten som og spille litt lotto.

 

Så hvis jeg skulle ha kjøpt en ekstra skjerm så ville jeg ikke ha gått noe lenger tilbake en 1998. Det er pga CRT som alt annet forbedrer seg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøpte en 19" Tandberg Ergo Scan 450 av JM Data på mandag (QXL) for 860 kr. De hadde satt "kjøp nå"-prisen til ca. 1050 kr. Jeg hadde det høyeste budet.

 

De oppgav nyprisen til 4000 kr, at skjermens alder var ca. 2,5 år og at den hadde klart og fint bilde. Jeg forventet dermed at billedkvaliteten skulle være rimelig bra. Men... gjorde mange innstillinger (oppløsninger, oppdateringsfrekv, konstrast, etc) både på skjerm og i skjermmenyen (ATI) uten å oppnå et tilfredstilende bilde.

 

Har et C3D 9600-kort som jeg bruker sammen med en 6-7 år gammel 17" Samsung-skjerm. Bilde ser faktisk rimelig bra ut med den, og er mer detaljert og uten de "strekkmerkene" på sidene som Tandberg-en har.

 

Har prøvd å få kontakt med de pr. e-mail, men har ennå ikke fått svar. Når jeg skulle kjøpe skjermen, og ba om å få den levert gratis på tirsdag, svarte de med engang (0,5 - 1 time). Er ganske sikker på at de har fått mine henvendelser, men de er vel ikke så lystne på å få skjermen i retur. Litt dårlig kundeservice spør du meg. Får prøve å ringe de på mandag, så de kanskje kan ta med seg skjermen når de kommer til Oslo på tirsdag med bil. Men hvem vet... Hadde vært fint å få pengene tilbake... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...