Gå til innhold

XBMC vs Mediaportal vs annet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å bestemmer meg for om jeg skal bruke Mediaportal eller XBMC, er noen +'er og -'er for begge.

 

Jeg har allerede brukt og testet Mediaportal en stund, og må si jeg liker dette godt. Dog mangler f.eks muligheten til "online" trailer på filmene jeg har (direkte knapp..).

 

Nå er jeg i gang med å teste XBMC og da med Aeon skin. Har her oppdaget at det er MANGE Aeon skin. f.eks:

AEON Showmix 2.7

Aeon Nox

AEON MQ 2

Aeon65

 

Av de har jeg har prøvd de 2 sistenevnte, og likte Aeon MQ2 best. Er dette det beste Aeon skinnet og skinner til XBMC forøvrig nå?

 

Er det noe som jeg kommer til å savne fra Mediaportal (bortsett fra en større kontroll over innstilinger osv..)?

 

Her er min liste over + / - så langt:

post-63125-0-70858900-1299781522_thumb.jpg

Endret av Dan-Inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også brukt mediaportal en stund, men etter xbmc fikk pvr støtte (via mediaportal tvserver) har jeg konvertert fullstendig til XBMC.

Det jeg liker bedre med XBMC er hastigheten ved navigering i menyer, og mulighetene på avspilling.

Når det gjelder skin så bruker jeg det som er standard, det begrenser seg litt iom at jeg er avhengig av tv-delen som ikke alle skin støtter. (brukte streamedMP på Mediaportal).

 

Det eneste jeg savner er å ha en meny for filmer og en for tvserier.

Lenke til kommentar

Jeg har også brukt mediaportal en stund, men etter xbmc fikk pvr støtte (via mediaportal tvserver) har jeg konvertert fullstendig til XBMC.

Det jeg liker bedre med XBMC er hastigheten ved navigering i menyer, og mulighetene på avspilling.

Når det gjelder skin så bruker jeg det som er standard, det begrenser seg litt iom at jeg er avhengig av tv-delen som ikke alle skin støtter. (brukte streamedMP på Mediaportal).

 

Det eneste jeg savner er å ha en meny for filmer og en for tvserier.

 

Hei

 

Jeg bruker/brukte også SteamMP på mediaportal (nydelig skinn by the way..).

Det jeg savner så langt i XBMC:

- Se om de er tilgjengelig subtitles (Savner denne mest..)

- Virker som jeg har mindre kontroll på hva som blir lagt til å ikke (hvilke filmer, fan-arts osv..)

- At jeg ikke måtte stille inn alt på fjernkontrollen manuelt iMON PAD.. (som subtitle skifte osv..)

- Litt usikker på om jeg liker utsende bedre.

 

Jeg har så kraftig pc at jeg merker ingen forskjell i det hele tatt i menyene , om noe så er XBMC mindre smooth..

Lenke til kommentar

Jeg glemte å skrive i sted, jeg har ett Antec Fusion kabinett og støtten/virkemåten for displayet er bedre på Mediaportal enn XBMC. (når man først får det til å fungere).

 

 

Ellers er jeg enig i at Mediaportal er overlegent på konfigurasjon/oppsett. (kan være derfor Mediaportalen min er tregere i menyer :) )

Endret av dreuf
Lenke til kommentar

Jeg har fiklet mye med Aeon, også flere versjoner tilbake, men i fjor høst prøvde jeg "Xperience" skinnet, tok en tid før jeg vennet meg til det og begynte å virkelig like det, men det som er så genialt med det skinnet er at alt bare virker..og er smooth, jeg føler egentlig ikke at jeg trenger å tweake noe .... Xperience, MCE remote plugin og opensubtitles support og du er "all set" :)

Lenke til kommentar

Jeg bynte og bruke XBMC. Men nå bruker jeg boxee. Kjører boxee på tvskjermen fra pc.

Er veldig fornøyd.

 

Boxee scanner hele filmbiblioteket. Å sorterer det i et grafisk grensesnitt automatisk. På skjermen får man bilder og info om alle episoder /filmer. Kan laste ned subs direkte fra nett. Innebygd facebook og mye annet. Bruker android telefonen min som fjernkontroll. Funker bra!

 

Første gang du prøver det, så vil programmet sikkert lagge da den scanner etter filmer. Når det er gjort er alt raskt og smidig.

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Har da fått til fjernkontroll iMON Pad.

Lagt til alt av filmer (slet mye med dublikater, og noen feil i starten)

Lagt til serier (slet med å få med alle, og få banner bilder i stede for posters, som passet til valgt visningsmodus).

 

Har brukt ember-r for å få til bibeloteket (men den ødela trailer støtten, så måtte først scanne med XBMC, så med ember-r uten å scrabbe trailere..)

 

Synes så langt at det blir mye styr, og vanskeligere å få med alt i forhold til Mediaportal.

Men trailer støtten står så høyt, at jeg velger nok XBMC uansett.

Lenke til kommentar

XBMC har støtte for nedlasting av subtitles via script.

Det var tidligere støtte for Spotify via biblioteket, men det er litt styr å sette opp.

 

Jeg bruker sickbeard til å oppdatere XBMC biblioteket automatisk.

Får en notify inne i XBMC når ny episode er lastet ned.

 

http://sickbeard.com/

 

Jeg har brukt både XBMC, MythTV og Mediaportal. Synes alle fungerer omtrent like bra.

Lenke til kommentar

Jeg bruker XBMC og er veldig fornøyd med utseende og funksjoner, har for tiden Transparency! skin (det jeg liker best til film). En annen ting som er værdt å nevne er at det er mulighet for fjernkontroll via smart telefon som funker fjell (hvis du har iPhone eller Android).

post-214453-0-21406300-1300901223_thumb.png

post-214453-0-42496300-1300901264_thumb.png

Lenke til kommentar

MP har grei støtte for Spotify (og Grooveshark) via pluginen Rockstar.

 

Fikk ikke dette til å fungere spesielt bra, vet ikke hvorfor.

Har uansett bestemt meg for å bruke XBMC til evnt Mediaportal/devs for mediaportal lanserer noe som gir meg trailer support fra "libary" slik som XBMC.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...