Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må stadig skifte drivknute på Passat 2000-mod. Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Venstre ytre drivledd må stadig skiftes på min Passat 2000 modell.

Det starter med at det blir hull i mansjetten, og grus og møkk gjør at leddet må skiftes. Noen som vet årsaken til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skiftet dette på et merkeverksted, med orginal del, har du fått 3 års garanti på jobben :-) Det varierer mye hos andre "universale" verksted hvorvidt de gir garanti på sine reparasjoner.

Skrevet (endret)

Dette problemet kjenner vi godt til der jeg jobber. Vi er et "ikke merke"-verksted, men benytter "orginale" deler til disse reparasjonene. Vet ikke hvor mange drivknuter og drivknutemansjetter jeg har skiftet på Passat.

 

Helt ærlig, så vet jeg ikke hva som forårsaker dette bortsett fra kanskje dårlig kvalitetet på mansjetten.

Endret av LiamH
Skrevet

At ytre venstre ledd har kortest levetid er forsåvidt helt normalt, og levetiden på selve leddet påvirkes i stor grad også av kjørestil. (Kort sagt; jo mer rattutslag, jo mindre pådrag, vil øke levetid på ledd).

 

Men dette høres jo ut som dårlig kvalitet på mansjetten, og når den først ryker går leddet raskt fordi fettet slynges ut, og skitt og møkk kommer som du nevner inn og ødelegger leddet.

Det mest forebyggende blir kanskje å sjekke mansjetten regelmessig, da kan du i det minste slippe å kjøpe nytt ledd. Dog er jobben med å bytte bare mansjett stort sett nesten det samme så lenge det er hele mansjetter.

 

 

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...