Gå til innhold

Er dette Farlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om du har mye fett? Hvordan kropps bygging har du?

 

Jeg har ikke mye fett på kroppen, er vell bare stor for og si det sånn :blush:

 

 

Det eneste "farlige" er at du trener med aparater :pGå over til kun frivekter.Kjør på med trening. Bare fint å være aktiv. Alt for mange mennesker i dag som gror fast i sofaen med brusen i den ene handa og sjokoladen i den andre.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har grei kontroll over hvordan jeg bruker aparatene :hmm: Jeg har i det siste løftet flere manualer enn vært på aparatene :)

Lenke til kommentar

Apparater har sine ulemper, akkurat som frivekter, men de er ikke farlige ;) Hørt om mange som har rivd av en muskel på benkpress? Ja. Noen som har gjort det samme på em brystpress? Nei, nettopp. Hvorfor skal han eliminere et verktøy fra treninga og unngå apparater totalt (annet enn den gamle regla om støttemuskulatur og et eller annet)? Jeg bruker utvalgte apparater med omhu, og det verste som skjer er at de fører til økt muskelmasse. Men, det er jo ikke alle som ønsker det :wee:

 

Trådstarter: Ingen her så vidt jeg vet er kvalifisert helsepersonell. Du har en noe høy kroppsvekt for alderen og høyden, men det er neppe farlig. Hvis du vil ha en nogenlunde objektiv vurdering, så snakk med lege, fysioterapaut eller noen lignende og se om du får noe vettugt ut av det. Det er umulig å komme med et fornuftig svar basert på alder, vekt og høyde over internett annet enn noe helt generelt :)

Lenke til kommentar

Vil ikke si du gjør noe farlig ved å være aktiv og trene slik du gjør. Begynte å trene styrke da jeg var 13 selv. Bygge opp musklene og skjelletet til man er 20 år er absolutt og anbefalle. Skal du løfte tungt i en alder av 15 år er det og viktig at du gjør øvelsene rett Begynte så alt for tidlig med markløft og sliter med litt slitasjer i ryggen den dag i dag. veier du 100kg får jeg inderlig håpe du har litt fett på kroppen i en alder av 15 år, hehe. Syns ikke du burde legge på deg for mye mer nå heller kanskje prøve å få ned fettprosen slik at du blir en markert liten råtass på 95kg. ;)

Lenke til kommentar

Bare vær forsiktig når du trener, du er i den alderen der det er mest vanlig med brudd som kan påvirke vekstplatene i beina (dvs. beina i skjelettet, ikke låret ditt, hehe). Kjedelig å få en skade som blir permanent resten av livet :)

Husk også å varme opp og ned. Vet det sikkert høres kjedelig ut, men det tar deg ikke lang tid, og det er bra for kroppen din.

 

Discipline: Ja, men problemet er jo at DU må passe inn i apparatet. Noen apparater burde jo aldri vært satt inn i et gym, som f. eks leg curl apparatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...