Gå til innhold

Alt mulig PC - Sandy - Maks 15k


Anbefalte innlegg

Da er det på tide å få seg ny maskin, bare hatt bærbar i lang tid nå, og vil ha en maskin som kan brukes til mer en bare surfing:

 

BRUK:

Spill (Nå: Starcraft2, Age of Conan) (Vil kunne spille med BRA grafikk: Battlefield 3, Diablo 3, Crysis 2)

Se film

Vanlig kontorbruk (Surf/poker osvosv.)

 

Pris:

MAKS 15k, har skjerm, tastatur og mus

 

Overklokke:

Ikke kjøpt for det nei, har ikke peiling på overklokking, men om det er lett og muligheten byr seg, why not.

 

Vil ha Intel Sandy Bridge

 

Andre kommentarer:

Ikke bygget pc siden konfirmasjonen, men regner med det går i det samme bare delene er litt mer hightech.

Ønsker å få innspill om delene er BRA, om enkelte deler kan byttes til noen andre deler som er BEDRE,

innspill om jeg mangler noen deler.

Passer alt sammen?

Ect.

 

Direkte spørsmål:

På bilde av skjermkortet hos netshop er det koblet til en kabel med en boks på, hva er dette?

Passer alle delene inn i toweret eller bør jeg gå for maxi tower?

Kjøpe egen CPU kjøler, eller duger den som følger med?

post-213106-0-55017300-1299682226_thumb.jpg

Endret av Skjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et litt modifisert forslag, her: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903387&su=6FA5F209-24E5-482B-9D4E-6314DEE73653

 

Jeg har byttet ut grafikkortet med et GTX 580, som er en del bedre. Jeg beholdt blu-ray-brenner, samme kabinettet. Strømforsyningen byttet jeg ut med en mye billigere med omtrent samme effekt (700W holder uansett mer enn nok). SSD-en byttet jeg ut med en standard SSD. RevoDrive har hatt en del kompatibilitetsproblemer og det er uansett ikke noen særlig ytelsesforskjell.

 

Må dog peke ut en feil i oppsettet ditt: RAM-en må være 2-kanals, og ikke 3-kanals slik som du har i oppsettet. Da kan du velge mellom å ha 2x2GB eller 2x4GB. Jeg valgte det siste.

 

Alle delene passer inn i et midi-kabinett.

 

Jeg kan ikke se kabelen du spør om på skjermkortet...

 

Den CPU-kjøleren som følger med duger fint så lenge du ikke skal overklokke. Dersom du har lyst til å prøve deg på overklokking, så er det anbefalt med en bedre kjøler. Noctua NH-U12P er en svært god kjøler. Alle kjølere som er kompatible med sokkel 1156 er også kompatible med 1155.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Mathias sitt forslag et veldig bra :new_woot:

Veldig fornøyd med oppsettet selv, og dette er en av de sjeldne gangene jeg kommer "langt" under budsjettet med et godt oppsett :D

 

Hvis du har lyst på et enda bedre oppsett, er det beste jeg kan foreslå at du bytter ut grafikkortet med et Radeon HD6990: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628587

 

Dette har to GPU-er og yter derfor mye bedre enn et GTX580!

Lenke til kommentar

Strømforsyningen byttet jeg ut med en mye billigere med omtrent samme effekt (700W holder uansett mer enn nok).

Effekten er omtrent det eneste som er omtrent likt mellom de to PSU'ene. HX 750 kommer med 7 års garanti og er langt mer effektiv enn CM Silent Pro, som kun har 2 års garanti. De 400 kronene han sparer i innkjøp, vil han langt på vei måtte plusse på strømregninga. Sannsynligheten er dessuten stor for at CM'en ryker lenge før Corsair'n

 

Nå har imidlertid CM en relativt likelydende variant, det er bare lagt til "gold" på slutten. Det er nesten på høyde med Corsair kvalitetsmessig, men prisen ligger heller ikke langt bak.

Lenke til kommentar

I spill vil det ikke være forskjell på ytelse mellom i5 2500K og i7 2600K (i enkelte spill viser HT seg å til og med å ha en negativ virkning).

 

Så du kan få samme ytelse for 700,- mindre, dersom du ikke bruker maskinen til videoredigering eller andre programer som efffektiv utnytter mange tråder.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for all input!

 

* http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626378 <-- Der har du den kabel greia jeg snakket om, hva er det for no?

 

* Ser hovedkortet som er valgt er litt billigere enn det jeg først valgte, får jeg noe igjen for å eks velge dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626411

 

* Ser minnet er 1333 mhz, vil det merkes forskjell fra denne hastighet og de brikkene med 1600 mhz?

 

* SSD`en har fått litt ymse tilbakemeldinger hos "komplettkjøperne" :S Finnes det alternativer til denne som er bedre?

(Og, må man ikke ha noe ramme opplegg til de ssd diskene for å få dem inn i kabinettet?)

 

"Heldigvis" var ikke alle varene på lager ;) så maser helt til jeg kan trykke KJØP :)

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

* http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626378 <-- Der har du den kabel greia jeg snakket om, hva er det for no?

Det er USB 3.0 porter, som du kan plassere i front på kabinettet.

 

Sånn jeg ser det, får du en del ekstra ved å gå fra P8P67 til Pro, støtte for SLI blant annet.

Videre fra Pro til EVO eller Deluxe, er det så lite forskjell att det ikke forsvarer prisen.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Ah ok, da går nok jeg for PRO`en

Men de USB 3.0 portene, hvordan får man lixm kontantene "ut av kabinettet"? fatte ikke helt den der boksen :S hehe...

OG, noen tips til hvor det er smart å kjøpe pcen? Alltid brukt komplett, men vurdere Netshop denne gangen....

Lenke til kommentar

Ah ok, da går nok jeg for PRO`en

Men de USB 3.0 portene, hvordan får man lixm kontantene "ut av kabinettet"? fatte ikke helt den der boksen :S hehe...

OG, noen tips til hvor det er smart å kjøpe pcen? Alltid brukt komplett, men vurdere Netshop denne gangen....

 

I følge det jeg vet, så er den boksen nesten lik som en DVD-CD rom.

Den USB boksen putter du helt lik som CD-rom, og da vil du få front 3.0 USB ting.

Vis dette var det det du lurte på. :p

Lenke til kommentar
Hva med minnet da? Burde jeg heller gått for 1600 mhz?

Det er lite eller ingenting å hente på å ha raskere minne i spill. På benchmarks vil du muligens kunne oppleve en bitteliten forskjell, men i daglig bruk og spill vil du i de fleste tilfeller ikke oppleve noen forskjell. Men når det er sagt, er jo prisforskjellen liten uansett, og det er mulig det er tilfeller hvor ytelsesforbedringen faktisk har noe å si.

 

Og ser SSD`en har fått litt kritikk av de som har kjøpt den på komplett, finnes det andre som er bedre?

Ja, Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601325

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Jeg kjøper det meste fra komplett, litt dyrere ja, men for en servise om noe går galt.

 

Men 2x560 er raskere en ett gtx 580?

Ja, dette har jeg faktisk ikke tenkt på!

 

Skjo, du burde kanskje vurdere å bytte ut GTX 580 med to stk GTX 560 Ti, som du så setter i SLI. Dette koster like mye og yter mye bedre. Se anmeldelse av GTX 560 Ti på http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/4

 

Ulempen er selvfølgelig at du må ha to fysiske grafikkort i stedet for ett, men fordelen er jo at du får mer ytelse for penga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...