Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får ikke sove...


liquorice

Anbefalte innlegg

Det er jo egentlig ikke et så veldig "uvanelig" problem, og alle kommer med de tipsa om å lese litt før man legger seg, skru av dataen eller drikke noe varmt. Men tro meg, jeg klarer ikke sove likevel.

Jeg har hatt det ganske... interessant med kjæresten de siste åra, og klarte å gjøre det slutt. Det er ikke helt over likevel, han er litt etter meg. Og stort sett er det det jeg drømmer om. Utrolig frustrerende, for aller helst vil jeg bare glemme alt. Men så kommer det tilbake og tilbake, og jeg tør ikke sove lenger. Det kommer ikke til å gå i lengda, for jeg må sove (selvsagt, så smart jeg blei...). Jeg trenger å sove for å komme langt i sportene mine.

 

Noen tips som går litt lenger enn å lese ei bok eller drikke te?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres jo mer et som et psykisk søvnproblem enn et fysisk, så vil tro samtale med psykiater/lege vil hjelpe deg bedre enn sovetabletter (som ikke løser noe på lang sikt).

 

Skal man benytte noe tabletter, så kan Vallergan være et ok alternativ på kort sikt. Vallergan er en allergimedisin, som har den bivirkningen at man blir trøtt/døsig. Mindre bivirkinger av denne enn sovetabletter.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett mellom 2 og 4 treninger på en dag, så det er ikke det at jeg ikke er sliten heller... Mer at jeg ikke tør/vil sove? Jeg er ikke helt sikker. Men joda. Det blir så komplisert. For om jeg sovner, så drømmer jeg om ting som har skjedd. Og det vil jeg ikke, for det skal fortrenges. Aller helst.

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å få sove når tankene virler rundt i hodet som sinte vepser om nettene. Har hatt problemer med å sove i perioder selv, ofte grunnet traumatisk opplevelser og brudd med kjæreste. Jeg pleier å fokusere på å tømme hodet helt, prøve å ikke tenke på noe som helst. Radioresepsjonen på podcasts hjelper og. :)

 

Men hvis du er redd for å sove som du sier da du drømmer om disse tingene som har skjedd, så vil det være godt å få snakke med noen om det. Det er ikke alltid vi som enkeltpersoner klarer å takle ting som har skjedd på en sunn måte, og det ender opp med å tære på en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...