Gå til innhold

Hvilket skjermkort burde jeg velge,positivt og negativt.


Anbefalte innlegg

Hei,driver for tiden å ser etter nytt skjermkort og sitter her og vurderer enten 6990 eller 6970.

De 3-4 siste kortene mine er ati og føler ikke for å bytte til nvidia.

 

Jeg lurer først og fremst på fordeler og ulemper med de forskjellige kortene,har ikke noen erfaring med crossfire eller skjermkort med flere kjerner. Er også litt forvirret når jeg ser de forskjellige testene på hw,der testene viser at de gamle kortene holder veldig godt stand,noen som er villig til å forklare dette.

 

På forhånd takk folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke sammenligne 6990 og 6970, mener å ha lest at 6990 ligger på rundt 5-5500kr, mens 6970 ligger på 2700 (?) Uansett, 6990 yter utrolig bra, kom jo nettop ut, men sies å være det kraftigste kortet på markedet. Det drar 80fps med alt av innstillinger på bc2 og crysis, bare hive innpå masse grafikk, aa osv!

Lenke til kommentar

6990 er 2 6970 kjerner i ett og samme kort. Er det verdt de 3000 kronene ekstra? Ikke i nærheten, synes jeg, ettersom 6970/570 drar de fleste spill på max idag. 6990 er lagd for å spille spill over flere skjermer samtidig med høy ytelse.

 

Om du skal spille over flere skjermer, ville jo 6990 være et fint valg, da. Ellers vil 6970 holde i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...