Gå til innhold

HDMI fra pc til tv, lyd?


jke

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et nytt skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618935#extra

 

Denne har en hdmi inngang og jeg lurer på om jeg får lyd om jeg kobler den til forsterker og fra forsterker til tv.

 

Har lest om at det må kobles en kabel fra hk til skjermkort for at dette skal fungere. Hvordan ser en slik ut? hk er asus p8p67

 

Er det enkelt mtp innstillinger for å få bilde og lyd når man kobler via forsterker?

Har en denon avr- et eller annet

 

Var innom en annen post hvor en sa at PC burde koblet direkte til tv via hdmi pga. det kunne bli problemer med oppløsninger. Stemmer dette?

 

HDMI utgang på skjermkortet er forresten mini. Fikk med adapter i pakken. En kompis sier at mini ikke overfører lyd. Stemmer dette?

Endret av jke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at driveren til grafikk-kortet gir deg et ekstra lydkort med kun en digital utgang. ( dvs. HDMI UTgangen på skjermkortet )

 

Så du trenger ikke noen slik kabel lenger, du må bare få softwaren til å bruke riktig lydkort/utgang.

 

Når du kobler til noe på HDMI utgangen så vil skjermkortet prøve å finne ut hvilke oppløsninger som kan støttes, og da kan det jo være forskjell på hva receiveren din sier den støtter og hva TVn støtter. Det er bare å prøve seg frem til du får et akseptabelt resultat.

Lenke til kommentar

Skal gå bra å bare koble PC via AVR til TV, både mtp. oppløsning og lyd. Ved bruk av HDMI justerer skjermkortet automatisk innstillingene ift. skjermen, og AVR'en skal ikke blande seg inn i dette - min gjør i hvert fall ikke det. Du må trolig selv sette lyd-ut på PCen til HDMI i kontrollpanelet.

 

Så vidt jeg vet slipper man å styre med autdiokabler fra HK til skjermkortet på nyere Geforce-kort.

 

Og mini-HDMI er identisk med vanlig HDMI med unntak av størrelsen, så jo, den kan overføre lyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...