Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blinker av og på - Merkelig !


Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Den siste tiden har jeg fått et merkelig problem som har pågått i snart 2 uker.

Når jeg skrur min stasjonære pc på, så står skjermen min og blinker av og på. Bilde-svart skjerm-bilde-svart skjerm og slik fortsettter det i en evighet.

 

Så restarter jeg pc'en x-antall ganger, meste var 22 restarts så kom skjermen på og alt fungerte. Når skjermen først kommer på så fungerer alt fint og spill/filmer etc. kjører uten problemer. Jeg har også oppdatert alt av drivere og programvare, virus scan også.

 

Kan det være at skjermen er gåen ? Den er over 5år gammel så det kan kansje være på tide med en ny ? Om ny skjerm anbefales, hvilken ? Til Gaming og film! :)

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at skjermen er gåen, ja. Hvis det er en CRT-skjerm (gammel kasse-skjerm) så gjorde min gamle Samsung akkurat det samme før den døde.

 

Min anbefaling (som jeg bruker 2 av selv) er BenQ G2420HD. Fungerer veldig fint til gaming og film. Jeg spiller selv BFBC2, Trackmania og WoW på disse. Rimelige er de også.

Lenke til kommentar

Dette er nok enten skjermkort eller skjerm problem. Enten sendes det ikke signal, eller så vises ikke signalet på skjermen. Siden du av og til får bilde likevel så mistenker jeg mer sjermkortet.

 

Det er dog relativt enkelt å sjekke. Test skjermen på en annen signalkilde. Om den da ser ut til å fungere stabilt og greit ville jeg konkludert med skjermkortfeil. Det aller beste hadde jo vært å krysssjekke dette igjen med annet sjermkort mot samme skjerm, men jeg ser på det som noe overflødig om det er mye stress (om du ikke har et annet kort for hånd å teste med altså).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker jeg skjermkortet mot et annet signal ? Jeg er helt grønn på dataer.

 

skjermen jeg har en en Samsung Syncmaster.

 

Det betyr bare å koble skjermen på en annen datamaskin - eller noe som helst annet som kan bruke en skjerm, slik som et spillkonsoll eller en video/dvdspiller for eksempel.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...