Gå til innhold

Mobilen min er stjålet! Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har klart å miste min splitter nye iphone 4. Vet at den er stjålet og ikke mistet fordi de idiotene som tok den skrudde den av etter at jeg ringte 15 * x ganger uten å få svar.

 

Jeg ringte netcom idag og de har både fått abonomanget og kortet sperret. Problemet mitt nå er at jeg har en rekke mailer, nummeret, meldinger og bilder som helst ikke skal havne i feil hender.

 

Det å bare miste en ganske ny telefon til en verdi av flere tusen lapper er noe kjipt i seg selv.

 

Er noe jeg kan gjøre for å få den erstatta? Jeg bestilte min direkte fra apple sin nettside, men kjøpte ikke med noe ekstra form for forsikring. Vet noen om det følger med forsikring evt. som dekker tyveri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klart å miste min splitter nye iphone 4. Vet at den er stjålet og ikke mistet fordi de idiotene som tok den skrudde den av etter at jeg ringte 15 * x ganger uten å få svar.

 

Jeg ringte netcom idag og de har både fått abonomanget og kortet sperret. Problemet mitt nå er at jeg har en rekke mailer, nummeret, meldinger og bilder som helst ikke skal havne i feil hender.

 

Det å bare miste en ganske ny telefon til en verdi av flere tusen lapper er noe kjipt i seg selv.

 

Er noe jeg kan gjøre for å få den erstatta? Jeg bestilte min direkte fra apple sin nettside, men kjøpte ikke med noe ekstra form for forsikring. Vet noen om det følger med forsikring evt. som dekker tyveri?

vel, du kan Be politiet om å stenge IMei, SÅNN at de ikke får tilgang til mailene ..osv (Mobilen blir låst)

Lenke til kommentar

hvor ble den stjålet?

i utlandet? om så.. kan du jo bruke reiseforsikringa di.

min ble frastjelt i sverige. fikk tilbake mer penger enn det mobilen kosta som ny uten abn :)

 

Den ble desverre stjålet på en eller annen fest i samme by .. :/

Lenke til kommentar

De kommer ikke til å gidde det. Hvis du anmelder tyveriet vil saken bli henlagt, been there, done that.

 

Siden du har vært der selv, vet du hva annet jeg kan gjøre? Klarer meg ikke uten mobil

 

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å få sperret telefon og sim-kort, og få tak i en ny telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Du har ikke aktivert MobileMe - Find My iPhone, eller?

isåfall kan du jo se hvor telefonen er selv, slette innholdet på den og få den til å spille av en lyd/melding på skjermen..

Tjenesten er gratis, og enhver som har iPhone bør jo ha det aktivert!

Mista du den når du har ute på byen? isåfall så går det sannsynligvis an å ta det på reiseforsikringa (LENKE), da den dekker mer en man tror!

Anmeld uansett det til Politiet med en gang, enten at du ringer eller gjør det online.

Lenke til kommentar

Du har ikke aktivert MobileMe - Find My iPhone, eller?

isåfall kan du jo se hvor telefonen er selv, slette innholdet på den og få den til å spille av en lyd/melding på skjermen..

Tjenesten er gratis, og enhver som har iPhone bør jo ha det aktivert!

Mista du den når du har ute på byen? isåfall så går det sannsynligvis an å ta det på reiseforsikringa (LENKE), da den dekker mer en man tror!

Anmeld uansett det til Politiet med en gang, enten at du ringer eller gjør det online.

 

Har aktivert mobileme jo, men den fant ikke ut hvor iphonen befant seg desverre .. Tar sjangsen på at reiseforsikringa fikser det.

 

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har klart å miste min splitter nye iphone 4. Vet at den er stjålet og ikke mistet fordi de idiotene som tok den skrudde den av etter at jeg ringte 15 * x ganger uten å få svar.

 

Dette beviser jo ingenting. Telefonen vil jo før eller senere (for eksempel etter 15 oppringninger) gå tom for batteri og skru seg av selv.

 

Hvis noen hadde rappa den så hadde de vel enten benytta sjansen til å ringe på noen annens regning (og du ville fått opptattsignal når du ringte med mindre du bruker samtale venter), eller de hadde tatt ut ditt SIM-kort og brukt sitt eget (og du hadde fått beskjed om at telefonen var av med en gang).

Lenke til kommentar

Jeg har klart å miste min splitter nye iphone 4. Vet at den er stjålet og ikke mistet fordi de idiotene som tok den skrudde den av etter at jeg ringte 15 * x ganger uten å få svar.

 

Dette beviser jo ingenting. Telefonen vil jo før eller senere (for eksempel etter 15 oppringninger) gå tom for batteri og skru seg av selv.

 

Hvis noen hadde rappa den så hadde de vel enten benytta sjansen til å ringe på noen annens regning (og du ville fått opptattsignal når du ringte med mindre du bruker samtale venter), eller de hadde tatt ut ditt SIM-kort og brukt sitt eget (og du hadde fått beskjed om at telefonen var av med en gang).

 

15 * x oppringninger var litt overdrevent kanskje. Men jeg har ikke mistet den, den må ha vært stjålet. Jeg vet at noen har tatt den, desverre.

Lenke til kommentar

vel, du kan Be politiet om å stenge IMei, SÅNN at de ikke får tilgang til mailene ..osv (Mobilen blir låst)

Telefonen blir ikke låst hvis du får politiet til å blokkere IMEI-nummeret. Den blir bare ubrukelig, som i at den blokkeres fra alle mobilnett i landet. Selve telefonen kan jo fortsatt brukes.

Lenke til kommentar

vel, du kan Be politiet om å stenge IMei, SÅNN at de ikke får tilgang til mailene ..osv (Mobilen blir låst)

Telefonen blir ikke låst hvis du får politiet til å blokkere IMEI-nummeret. Den blir bare ubrukelig, som i at den blokkeres fra alle mobilnett i landet. Selve telefonen kan jo fortsatt brukes.

Kan man ikke bare putte på et annet sim kort, vis den ikke blir låst?

Lenke til kommentar

vel, du kan Be politiet om å stenge IMei, SÅNN at de ikke får tilgang til mailene ..osv (Mobilen blir låst)

Telefonen blir ikke låst hvis du får politiet til å blokkere IMEI-nummeret. Den blir bare ubrukelig, som i at den blokkeres fra alle mobilnett i landet. Selve telefonen kan jo fortsatt brukes.

Kan man ikke bare putte på et annet sim kort, vis den ikke blir låst?

 

Nei, selve telefonen er "utestengt" fra mobilnettene. Altså, du kan putte i et annet SIM-kort, men det eneste du får tilgang til er da kontaktene/meldingene som ligger lagret på kortet fra før. Men uavhengig av om du putter i noe SIM-kort kan du fortsatt se bilder og alt annet som er lagret på telefonen fra før.

Lenke til kommentar

vel, du kan Be politiet om å stenge IMei, SÅNN at de ikke får tilgang til mailene ..osv (Mobilen blir låst)

Telefonen blir ikke låst hvis du får politiet til å blokkere IMEI-nummeret. Den blir bare ubrukelig, som i at den blokkeres fra alle mobilnett i landet. Selve telefonen kan jo fortsatt brukes.

Kan man ikke bare putte på et annet sim kort, vis den ikke blir låst?

 

Nei, selve telefonen er "utestengt" fra mobilnettene. Altså, du kan putte i et annet SIM-kort, men det eneste du får tilgang til er da kontaktene/meldingene som ligger lagret på kortet fra før. Men uavhengig av om du putter i noe SIM-kort kan du fortsatt se bilder og alt annet som er lagret på telefonen fra før.

 

Flott!! Akkurat det jeg håpet på ikke skulle skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvor ble den stjålet?

i utlandet? om så.. kan du jo bruke reiseforsikringa di.

min ble frastjelt i sverige. fikk tilbake mer penger enn det mobilen kosta som ny uten abn :)

 

Dersom man har en normal reiseforsikring inntrer den så fort man er utenfor porten fra ens hjemadresse, det er slettes ikke noe krav å være i utlandet for å bruke den. (Utgangspunkt i Europeiske som de fleste har.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...