Gå til innhold

Norsk musikk for en amerikansk tenåring?


vetle666

Anbefalte innlegg

Hei, skal lage en CD til en amerikansk tenåring. Den er til en jente på 16 år.

 

Jeg trenger noen tips til hvilke sanger som kan slå an? Er det noe musikk som amerikanerene i det hele tatt hører på? Hvis ikke, er det noen som har en ide til en sang eller to som er ganske "internasjonale" og "mainstream". :).

 

Har allerede notert meg at Glow av madcon og sometimes av donkeyboy kan funke.

 

Vetle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne faller garantert i smak

 

 

 

Ellers så har du jo datarock:

 

 

 

 

Delillos:

 

 

 

 

Postgirobygget

 

 

 

 

edit:

 

Morten Abel:

 

 

 

 

Støtter btw Stargate, kan være litt morsomt for henne å få vite at så mange hits har hatt innflytelse av nordmenn.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den norske produsentgruppa Stargate har lagd en masse hits med flere kjente artister. Kan hende det faller i smak?

Blir ikke akkurat "norsk musikk" direkte, men er i hvert fall produsert, og mulig skrevet av nordmenn.

 

Eller så har du jo f.eks rapperen Sirius, hvis pop/hiphop er av interesse.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Minor Majority funker fjell hos en 16 år gammel jente. Noe Ulver har laget de siste 10 årene kan sikkert også falle i smak, det fremste norsk musikk har å by på. Det finnes også mye bra norsk elektronisk musikk f.eks. Lindstrøm og Prins Thomas. Og Røyksopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La faktisk til alle sangene du listet Carlgutt, hadde allerede noe datarock inne men la til Amarillion, så takk for gode tips!

 

Kom på det samme selv Vertical, jeg skal se om jeg finner en liste over hvilke sanger de har vært med og samarbeide om slik at hun skjønner at det faktisk er noen nordmenn som ikke er langt unna de amerikanske stjernene :).

 

Minor Majority har jeg også lagt til nå, takk for det tipset og! Røyksopp hadde jeg allerede lagt inn.

 

Tror nok ikke jeg legger inn Åge Aleksandersen, føler ikke at det treffer målgruppen hun er i. Men takk for tipset uansett, bare å komme med flere om noen ønsker! :)

 

EDIT: Skal sjekke ut kråkesølv og nå :)

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Takk for tipsene!

 

Blir nok ikke DDE. Jeg tror gjerne på at det er flere utlendinger som liker melodien osv. men jeg ville tro at DDE blir et ganske så langt sprang for en amerikanskj jente på 16 år som antakeligvis hører på Ke$ha, Rihanna osv :). Men igjen, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...