Gå til innhold

Opprette en liten linux nettleser virtualisering


Anbefalte innlegg

Siden det feilet å prøve å finne en perfekt linux distribusjon som dekker alle behovene til en windows 7 bruker, så prøver jeg å finne en annen løsning.

 

Så tenker jeg litt å prøve en tilsvarende løsning som ASUS Expressgate.

 

F.eks Mandriva InstantOn

 

For å gjøre dette enklere sier jeg viktigste behovene her:

 

Firefox + Opera (Flash, windows mediaplayer for firefox, filmavspilling i nettleseren) skal være støttet.

 

Nå gjør det ikke noe om Skype, xchat eller Thunderbird er med, men skal være så rask som mulig (Selv på en HDD) oppstartiden skal være på 1-2 sekunder. omtrent som å kjøre programmene på windows, bare i linux.

 

Blir en slags virtualiseringsløsning (Slik som XP mode i windows 7) men som også funger på XP og vista. Skrivebordsnarveier og startmeny ikoner skal være ganske like som tidligere.

http://images.tothetech.com/2009/04/virtual-windows-xp-mode.jpg

 

Har noen et tips her? Tenger ikke å bruke vmware eller virtualbox, siden jeg håper på noe man merker ikke til at man bruker programmer i virtualiseringløsning.

 

Trenger bare enkel virtualiseringklient, som er enkel å minimere/maksimeres (Også nettleser vinduet) Kunne sette opp en linux server også fjernstyret den, men hvorfor ikke installere det på maskinen? Så slipper jeg å bruke en maskin til.

 

Hvordan vil dere løse dette best mulig? Slik at det blir omtrent som å kjøre firefox og opera på windows, men man er 100% sikker mot virus og spyware.

 

Å bruke "Begrenset brukerkonto" er ikke så enkelt som i linux, der man kan bruke terminal å gjøre installasjoner, men CMD.exe funger det dårlig med etter hva jeg vet.

 

På den måten kan jeg lage en minnepenn, også kjøre linux fra den, og flytte mellom maskiner, så slipper jeg å lage egne bokmerker lenker for hver av maskinene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den måten kan jeg lage en minnepenn, også kjøre linux fra den, og flytte mellom maskiner, så slipper jeg å lage egne bokmerker lenker for hver av maskinene.

 

Akkurat det med bokmerker kan løses med å bruke google chrome/chromium. Da setter du opp google-kontoen din, og bokmerker/instillinger blir automatisk synkronisert på alle pc'ene dine. Veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...