Gå til innhold

Hvor kraftig maskin trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Bruk: Kontorbruk, Internett, 2 World of Warcraft kontoer som kjører samtidig og video-redigering i XviD format.

Pris: Ca 10,000 kroner.

 

Jeg trenger tips til følgende:

Hovedkort

Prosessor

Skjermkort (1280*800)

RAM

SSD

PSU

Enhet til å installere Windows 7 64-bit

Trådløst for Altibox/Lyse

 

Trenger ikke lydkort, da jeg pleier å bruke det som

følger med på hovedkortet.

 

Lagringsplass:

Windows 7 (10 GB?)

Programmer (5 GB)

WoW (20 GB)

Video-redigering (5 GB)

Endret av Oxygen07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt slites ut, men prisene på SSD vil garantert gå nedover.

 

Men om du blosser i hvor mange GB du har kanskje:

 

OCZ RevoDrive 50 GB

 

http://old.prisguide.no/product.php?productId=133331&cat_id=9 være noe?

 

Med 540 MBps (les) / 450 MBps (skriv) tror jeg denne står ut det meste på market i dag.

 

Egentlig tror jeg du vil mene denne er litt for rask, når du sikkert klarer å starte 10 programmer på under 1 sekund. Hvis XP hadde hatt AHCI støtte ville nok XP startet på 1 sekunder. (Mot en rask hardisk på 1 minutt.) Tror det også gjelder hvis du hadde fult SSD disken på 50 GB (50 milioner filer)

 

Husk at denne SSD trenger programvare for å funger optimalt. Som du må installere under installasjon av windows 7.

 

I prinsippet blir dette nesten som Ramdisk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan med fordel gå for en disk på 120Gb isåfall. Windows-partisjoner har en tendens til å heve seg en del etterhvert som oppdateringer etc kommer inn i bildet. Min 120Gb SSD har vel rundt 70-80Gb ledig etter en clean install av Win7 Ultimate64 pluss noe smått.

 

Rettelse: Noe halvstort også. Har vel et spill der kom jeg på. Poenget er uansett at det kan være greit å ha litt å gå på hvis du først skal ha minimalt med lagringsplass.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Det kommer lit an på kabinettet og/eller SSDen. Jeg tror faktisk de fleste SSD kommer med 3.5"-2.5" adaptere. Hvis dette mot all formodning ikke er tilfellet så koster en slik 50-100kr hvor som helst.

 

Og ja, det er helt lik "prosedyre" ved installering som med en HDD.

Det som kan gjøres er å sette disken til AHCI istedet for IDE i BIOS før du installerer. Dette øker ytelsen marginalt såvidt jeg vet.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...