Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

salg av gammelt vrak


Anbefalte innlegg

Skal egentlig vrake den gamle Golfen min, men en venn av meg er villig til og kjøpe den av meg for og bruke motoren osv, men den må være vraket før 20 mars ( tror jeg) for og slippe årsavgift på den

 

Men hvis jeg da skriver salgsmelding i morgen og leverer den hos politiet, er det han som må betale den da? hvis han da ikke vraker den før gitt dato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det. Du får ikke en krone tilbake på årsavgiften dersom den ikke vrakes. Dersom du omregistrerer bilen nå vil du og ny eier begge stå som gjensidig ansvarlig for at årsavgiften blir betalt. Staten kan kreve den inn fra hvem som helst av dere (du får opprinnelig krav, ny eier får purring, ender det opp med tvangsfullbyrdelse kan de enten hente det hos deg eller hos ny eier, alt etter hva Staten ønsker (eller hvor de får pengene)).

 

Det kan da være en fordel at du selger den for vrakpant + full årsavgift, og du betaler årsavgiften (selvsagt, med mindre du vil svindle ny eier), så får ny eier velge om den skal vrakes eller ikke. Ny eier vil da få tilbake årsavgiften dersom den vrakes før 20. mars (evt. halve årsavgiften ved senere vraking (husker ikke fristen)).

 

.. og regner med du har skrevet feil med å levere salgsmelding til politiet. Den skal selvsagt til Statens Vegvesen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...