Gå til innhold

Gaming PC til 1-2 K


Anbefalte innlegg

En ny PSU koster 4-500 kr om den skal være av grei kvalitet. et skjermkort som gir grei ytelse i spill fra de siste tre åra koster i alle fall 1000. Hva slags cpu, hovedkort, harddisk og dvd-stasjon har du tenkt å få tak i for tilsammen under 500kr? Jeg har ingen forslag, i alle fall.

 

Men, dersom du har en eldre PC fra før (ikke laptop), så kan du få en grei oppgradering for ca 2000, kanskje. Det er litt avhengig av hvilke standarder den forrige PCen støtter.

Hva er en PSU? Sikker på at jeg trenger en slik?

 

En ny PSU koster 4-500 kr om den skal være av grei kvalitet. et skjermkort som gir grei ytelse i spill fra de siste tre åra koster i alle fall 1000. Hva slags cpu, hovedkort, harddisk og dvd-stasjon har du tenkt å få tak i for tilsammen under 500kr? Jeg har ingen forslag, i alle fall.

 

Men, dersom du har en eldre PC fra før (ikke laptop), så kan du få en grei oppgradering for ca 2000, kanskje. Det er litt avhengig av hvilke standarder den forrige PCen støtter.

Hva er en PSU? Sikker på at jeg trenger en slik?

hehe.... du MÅ ha en PSU for å klare å starte maskin engang, en PSU er er strømmforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting du må jo ha en pc for å være på diskusjon (hvis ikke en mobil da) isåfall hvis du har en pc hva med å oppgradere den?

Jeg benytter meg av offentlige tilbud. Sitter for øyeblikket på et bibliotek :)

 

De må ha et imponerende offentlig tilbud der du befinner deg. Sitter du tilfeldigvis på biblioteket kl 22:00 på en lørdag?

Jeg fikk ta med meg bibliotek-pcen hjem, de skulle bytte den ut :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Virker veldig som dette er et troll.

 

Vis han har kjøpt sc2, har planer om og kjøpe crysis 2, men ikke engang vil ha lyden på når han spiller, og han vil ikke investere mere en 1,5k til en datamaskin, da kaller jeg BS på tråden og den burde vært stengt, idiotisk ting og kreve at folk på et forum skal kaste vekk tiden får og finne noe som ikke finnes.

 

Men altså joa kanskje du finner det, KANSKJE vis du er utrolig heldig, men kos deg med og spille crysic og sc2 på minimal grafikk uten lyd, blir sikkert en bra opplevelse. kos deg

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom hele tråden og føler meg litt voldtatt. At en moderator ikke har stengt tråden allerede er et under for meg.

 

Det er åpenlyst for de fleste andre at dette bærer ingen vei lenger. Det er for mange hull i historien til trådstarter, og han har nå plutselig fått seg en biblioteksmaskin med seg hjem på en lørdagskveld.

 

Trådstarter gir i tillegg ingen indikasjon på hvordan han taktisk har tenkt å få tak i komponenter. El-avfall er det lureste stedet du kan leite, slik at du da kan fokusere på et skjermkort av høy ytelse. For min del er jeg ferdig med denne tråden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom hele tråden og føler meg litt voldtatt. At en moderator ikke har stengt tråden allerede er et under for meg.

 

Det er åpenlyst for de fleste andre at dette bærer ingen vei lenger. Det er for mange hull i historien til trådstarter, og han har nå plutselig fått seg en biblioteksmaskin med seg hjem på en lørdagskveld.

 

Trådstarter gir i tillegg ingen indikasjon på hvordan han taktisk har tenkt å få tak i komponenter. El-avfall er det lureste stedet du kan leite, slik at du da kan fokusere på et skjermkort av høy ytelse. For min del er jeg ferdig med denne tråden.

Det er jo ganske tydelig at han troller, men det er jo morsomt =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på en ting du må jo ha en pc for å være på diskusjon (hvis ikke en mobil da) isåfall hvis du har en pc hva med å oppgradere den?

Jeg benytter meg av offentlige tilbud. Sitter for øyeblikket på et bibliotek :)

 

De må ha et imponerende offentlig tilbud der du befinner deg. Sitter du tilfeldigvis på biblioteket kl 22:00 på en lørdag?

Jeg fikk ta med meg bibliotek-pcen hjem, de skulle bytte den ut :)

Er den biblotek pcen bærbar eller stasjonær, hvis stasjonær så kan du jo oppgradere den. :)

Lenke til kommentar

Lurer på en ting du må jo ha en pc for å være på diskusjon (hvis ikke en mobil da) isåfall hvis du har en pc hva med å oppgradere den?

Jeg benytter meg av offentlige tilbud. Sitter for øyeblikket på et bibliotek :)

 

De må ha et imponerende offentlig tilbud der du befinner deg. Sitter du tilfeldigvis på biblioteket kl 22:00 på en lørdag?

Jeg fikk ta med meg bibliotek-pcen hjem, de skulle bytte den ut :)

Er den biblotek pcen bærbar eller stasjonær, hvis stasjonær så kan du jo oppgradere den. :)

Vet egentlig helt hva denne pcen defineres som. Den er litt bærbar og litt stasjonær. Den er iallefall firekanta og går på strøm. :)

 

Nå har jeg lest gjennom hele tråden og føler meg litt voldtatt. At en moderator ikke har stengt tråden allerede er et under for meg.

 

Det er åpenlyst for de fleste andre at dette bærer ingen vei lenger. Det er for mange hull i historien til trådstarter, og han har nå plutselig fått seg en biblioteksmaskin med seg hjem på en lørdagskveld.

 

Trådstarter gir i tillegg ingen indikasjon på hvordan han taktisk har tenkt å få tak i komponenter. El-avfall er det lureste stedet du kan leite, slik at du da kan fokusere på et skjermkort av høy ytelse. For min del er jeg ferdig med denne tråden.

Farvel, iMono, det var hyggelig å ha deg med.

Lenke til kommentar

Lagde en kjapp liste som kansje drar starcraft på midium graffik på dustinhome

 

 

 

 

ASUS M4A78LT-M LE 760G AM3 M-ATX 419,00 kr

 

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) 349,00 kr

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB 319,00 kr

 

AMD ATHLON II X2 250 3.0GHZ 2MB SOCKET AM3 BOX 469,00 kr

 

SAPPHIRE RADEON HD5670 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 699,00 kr

 

CORSAIR CX 430W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU 329,00 kr

 

Totalkostnad inklusive moms og frakt 2 683,00 kr

 

Lykke til :) sorry for alle skrive feil.

 

 

 

Edit: Nytt skjerm kort som er likt men koster mindre

Endret av duser
Lenke til kommentar

Et system med litt mer fytt i :)

 

Handlevogn

Antall Artikkelnr. à pris Totalt rekker

st. CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) 5010331609 På lager 349,00 kr 349,00 kr

 

st. SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB 5010329453 På lager 319,00 kr 319,00 kr

 

st. CORSAIR CX 430W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU 5010485649 På lager 329,00 kr 329,00 kr

 

st. SAPPHIRE RADEON HD5670 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 5010374163 1-3 dager 699,00 kr 699,00 kr

 

st. ASUS P7H55-M LX P55 S-1156 M-ATX 5010484621 På lager 599,00 kr 599,00 kr

 

st. INTEL CORE I3 540 3.06GHZ 4MB S-1156 5010373837 På lager 849,00 kr 849,00 kr

 

Oppdater handlevogn

Tøm handlevognen

Vareverdi

3 144,00 kr

Frakt 99,00 kr

Totalkostnad inklusive moms og frakt 3 243,00 kr

Månedskostnad ved 36 måneders delbetaling

Total kredittkjøpspris 175,00 kr

6 240 k

 

 

 

Vis du vil ha sikileg ytelse så kjøp ssd her er en billig http://www.dustinhome.no/pd_5010471193.aspx

Endret av duser
Lenke til kommentar

Fint å se at trollet er villig til å gå litt opp i pris. Da skal jeg forsøke å slå spikeren i kista for eventyrdiskusjonen med datamaskin trollet.

 

Jeg har en Zotac HD-ID11.

.

Blir spennende å se om man får tosifret FPS i Crysis 2, jeg har mine tvil. Er man villig til å gå ned på oppløsning og detaljer, så skal man ikke se bort i fra at det faktisk går.

 

Zotac har nå har kommet med HD-ID40 og HD-ID41, med eller uten 'Plus'. Plus-versjonene er inklusive ram og hardisk, mens standard versjonene mangler dette.

 

Forskjellen mellom ID11, ID40 og ID41 er:

ID11 har en Intel Atom D510 (1,66GHz) prossesor, mens ID40 og ID41 har Intel Atom D525 (1,8 GHz) processor.

ID11 og ID40 benytter DDR2, mens ID41 benytter DDR3.

ID41 har også støtte for USB3.

Samtlige modeller benytter minne moduler av typen SODIMM (aka 'laptop' minne), disse er vanligvis dyrere en tradisjonelt minne.

 

Når det er sagt, så trenger man ikke intern hardisk. Man kan kjøre OS og spill fra en eksternhardisk, usb minnebrikke, minnekort (Zotac'ene har minnekortleser) eller mobiltelefonen.

 

HD-ID11 - http://www.prisjakt....ct.php?p=588230 1877,- || http://old.prisguide...emin=&pricemax= 1877,-

HD-ID40 - http://www.prisjakt....ct.php?p=756945 1675,- || http://old.prisguide...emin=&pricemax= 1691,-

HD-ID41 - http://www.prisjakt....ct.php?p=811096 1863,- || http://old.prisguide...emin=&pricemax= 1888,-

 

HD-ID40 Plus - http://www.prisjakt....ct.php?p=756946 2249,- || http://www.prisguide...D-ID40+Plus&n=0 2371,-

HD-ID41 Plus - http://www.prisjakt....ct.php?p=812393 2511,- || http://www.prisguide...q=id41+plus&n=0 2511,-

 

Ser for meg at HD-ID41 med 2GB DDR3 SODIMM kan være aktuelt. Da passerer vi såvidt 2000,- eksklusive frakt.

 

Da har vi bare et problem igjen, det er selve operativsystemet. Har du lisens fra før av? (Du kan kanskje selge det gamle kabinettet, eller lånemaskinen fra biblioteket, så kommer du kanskje innenfor budsjettet ditt. Hvis du er heldig, så finner du kanskje en lisens på lånemaskinen eller kabinettet ditt).

Lenke til kommentar

Lurer på en ting du må jo ha en pc for å være på diskusjon (hvis ikke en mobil da) isåfall hvis du har en pc hva med å oppgradere den?

Jeg benytter meg av offentlige tilbud. Sitter for øyeblikket på et bibliotek :)

De må ha et imponerende offentlig tilbud der du befinner deg. Sitter du tilfeldigvis på biblioteket kl 22:00 på en lørdag?

Jeg fikk ta med meg bibliotek-pcen hjem, de skulle bytte den ut :)

Det tror jeg ikke noe på. Kommunale maskiner er et helvete å få ut av grepet til en kommune med mindre du drar etter stengetid på fyllingen de hev det på og plukker det opp. De rævkjører en hver som tenker på gjenbruk. Det er personlig erfaring.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Dette kan umulig være seriøst. Har lest gjennom hele tråden og det er faktisk lenge siden jeg har hatt det så gøy!

Slutt å tull nå, PC til 1500 med dine kriterier "FINNES IKKE"!

Gjør som tidligere foreslått, gå på dynga eller skaff deg en pistol!

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Hadde et håp om at trådstarter ville slå til på bruktmaskinen (som faktisk ville hatt en sjans til å dra et og annet halvtungt spill) jeg linket til, men dette har jo blitt en parodi :)

 

Skjedd noe her i det siste? Synes å huske at moddene var på hugget for det minste lille overtramp i fjor på samme tid.

Lenke til kommentar

Synes alt for mange tar feil utgangspunkt, folk finner PC deler på forskjellige prisguider, her må man lete på bruktmarkedet der alt ligger til halv pris. Der er den eneste plassen jeg kan se at han kan få en kurant PC. Å se litt på tek.no sitt brukermarket kan være en god ide.

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

Synes alt for mange tar feil utgangspunkt, folk finner PC deler på forskjellige prisguider, her må man lete på bruktmarkedet der alt ligger til halv pris. Der er den eneste plassen jeg kan se at han kan få en kurant PC. Å se litt på tek.no sitt brukermarket kan være en god ide.

 

Antar det er en stund siden du så på bruktmarkedet på tek.no. Folk er generelt veldig ... optimistiske når det gjelder prisen på gammel hardware.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...