Gå til innhold

Kjøle ribba til FSB`èn blir litt for varm


Anbefalte innlegg

Jeg har bare en vanlig kjøleribbe på FSB som er 0,5cm høy.. Syns den blir for varm.. kan holde hånda på den i et par sekunder og så brenner jeg meg.. tenkte å montere en liten vifte på denne...? Det hjelper jo litt da.. Hvorfor velger de kun nødvendig kjøling da? det blir jo billigere!! men de kune godt ha lagd litt bedre kjøling...

 

og en annen ssak:

 

jeg har muligens for mange vifter! tenkte å sette inn en PSU til på 200w.... bare beregnet til viftene. har et chieftec TG-10W, scorpi series. Vil sette en PSU 200w ATX bak i kabinettet der vifta står under PSU..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell for det første så heter det North Bridge ikke FSB.

om du vill ha vifte på den er jo ikke en dum tanke da de fleste HK idag leveres med vifte på North Bridge

 

viss du bruker orginal PSU'n så kan jeg ikke se for meg at du trenger noe mer til å drive viftene dine, med mindre du har 5 harddisker å 4 cdrommer å masse annet koblet til PSU. Som regel blir du fri for kontakter på PSU før du overbelaster den, med mindre der er snakk om en 250watt'er.

Lenke til kommentar
vell for det første så heter det North Bridge ikke FSB.

om du vill ha vifte på den er jo ikke en dum tanke da de fleste HK idag leveres med vifte på North Bridge

 

viss du bruker orginal PSU'n så kan jeg ikke se for meg at du trenger noe mer til å drive viftene dine, med mindre du har 5 harddisker å 4 cdrommer å masse annet koblet til PSU. Som regel blir du fri for kontakter på PSU før du overbelaster den, med mindre der er snakk om en 250watt'er.

 

ja, tenkte å sette en liten vifte... Men pcèn er så utabil at jeg bare kan glemme det.. Den slår seg av eller restarter seg.. muligens en kortslutning et sted i systemet?

Lenke til kommentar
Se om ikke en formatering løser problemet. Og med tanke på at en "standard" vifte trekker rundt en 2-3W så er ikke det en grunn til å sette inn en ny psu.

 

skal installere 98 igjen, muligens det kan være xp som forårsaker dette

 

Dersom NB'en din er for varm KAN dette være årsaken. På min gamle pc (Duron 750, Abit KT-7Raid som er klokket litt) byttet jeg ut vifta med en kjøleribbe fra Zalman. (Originalvifta sluttet å virke..) Dette fungerte fint til å begynne med, men etterhvert ble maskina veldig ustabil. Oppdaget etterhvert at ribba hadde falt av (montert med termisk lim), da jeg fikk festet den skikkelig igjen har maskina vært 100% stabil etterpå, så det har faktisk endel å si at NB er kald nok..

Lenke til kommentar
Se om ikke en formatering løser problemet. Og med tanke på at en "standard" vifte trekker rundt en 2-3W så er ikke det en grunn til å sette inn en ny psu.

 

skal installere 98 igjen, muligens det kan være xp som forårsaker dette

 

Dersom NB'en din er for varm KAN dette være årsaken. På min gamle pc (Duron 750, Abit KT-7Raid som er klokket litt) byttet jeg ut vifta med en kjøleribbe fra Zalman. (Originalvifta sluttet å virke..) Dette fungerte fint til å begynne med, men etterhvert ble maskina veldig ustabil. Oppdaget etterhvert at ribba hadde falt av (montert med termisk lim), da jeg fikk festet den skikkelig igjen har maskina vært 100% stabil etterpå, så det har faktisk endel å si at NB er kald nok..

 

ja, det kan muligens være årsaken! Men har funnet ut av at det er PSU som svikter og skal sende den inn til rep. hvis dette fortsetter så tar jeg hintet ditt om NB og monterer en bedre kjøling på der! Er det noen NB kjølere som du anbefaler? Skal kjøle godt og ikke støye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...