Gå til innhold

Å lære navn kjapt?


RaiBok

Anbefalte innlegg

Heyyaaaa! Dere alle husker sikkert første skoledag på enten ungdomsskolen eller videregående, der dere 'spiller' navnleker, for å bli kjent med alle. Jeg har en tendens til å suge i dette, og dermed ender jeg alltid opp med å drite meg. Snart skal jeg begynne på videregående (til høsten :p) og da vil jeg helst unngå å drite meg første dag på en navnlek, haha. SÅÅÅÅÅÅ, veit noen om noen slags spill eller læremåte på nettet der jeg øver på å lære navn fort?

 

Var kanskje litt vanskelig å forstå hva jeg mente, men jeg føler jeg trenger det, så please help me. :)

 

Btw. sorry hvis jeg posta i helt feil forum, men tror det passa best inn her! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på at Facebook er greit for å huske navne! De jeg kjenner i virkeligheten og er venner med på facebook husker jeg gjerne hele navnet på. De jeg ikke har på face derimot kan jeg som oftest bare fornavnet på.

 

Det største problemet er egentlig når jeg er ute, eller bare generelt skal hilse på noen jeg ikke har møtt før. Det blir alltid til at jeg håndhilser, smiler og sier navnet mitt, men får ikke med meg navnet til den jeg hilser på. Noen ganger har jeg funnet ut at det bare er greit å si "Unnskyld jeg glemte visst navnet ditt, haha sorry.." på en litt hyggelig måte. Veldig ofte viser det seg at de har glemt navnet mitt også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...