Gå til innhold

Høy drittsekkfaktor i nvidia?


Anbefalte innlegg

Mangen av dere kjenner til Omegacorner.com, og har glede av driverene denne gavmilde karen lager helt gratis på sin fritid. Men jeg tror neppe det blir et nytt nvidia kort på meg. Juks og jug og bestikkelser av futuremark, så... dette. Det er rett og slett forjævlig :evil: . Jeg quoter;

 

 

-------------------------------------------------------------------------

NVIDIA DRIVER NEWS

 

(07/04/03)

 

 

Well, as most of you have heard by now, I will not be releasing any more Omega drivers for nvidia cards.  I know this must come as a surprise for many since there are a lot of people who trust my work and know that I'm doing all of this to help people.  This is what REALLY happened:

I received an E-Mail from nvidia on June 17, it was from one of their attorneys, and he wanted to speak with me personally on the phone.  The mail seemed friendly, but since it was coming from the nvidia law offices, I was worried of some kind of lawsuit because of my work.  I called him after reading the mail, and he greeted me in a friendly tone, so my nerves started to calm down as soon as he told me that he only wanted to ask me a few questions.  He started by telling me that many people filled complaints at nvidia because my drivers where "damaging" PCs and that people thought my drivers where approved by them since I had the nvidia logo on my page, so I corrected him and told him that I have a very clear statement on my page and in the driver installation that warned users about the drivers, that they where not supported by nvidia in any way and in case of problems contact me directly or through the forums. Then he told me that what I was doing was illegal, that I can't reverse engineer their drivers, because it was in the license agreement, so I explained to him that I never did that, that I use registry tweaks and dll swaps to make the drivers work like I wanted, then I used settings and patch scripts that are freely available in tweakers like RivaTuner, plus I add some others that are of my own creation, like the custom resolutions and DirectX optimizations, and at the end I just packed all that work in one simple installer and distributed it freely on the internet.  After my explanation the only thing he had against me was the nvidia logo on my page, so he told me that I must remove it immediately because people would get confused an think that my drivers are official nvidia drivers, so I told him that there is no problem, the logo will go.  He thanks me and asks my phone number because they will be contacting me again, so I gave him my number and thank him for his time.

After that I removed the logo and didn't heard from them again, I was gonna continue to make the drivers, but had my doubts...

 

Then, just a few days ago, I got an E-Mail from Zardon telling me that nvidia E-Mailed him about my drivers, and told him to REMOVE THE DRIVERS FROM DRIVERHEAVEN...

Now that does it!  One thing is contacting me about my drivers and asking me to stop working on them, another is to force websites to take down the drivers which they host as a favor to the community.

Right now I'm really pissed of at nvidia for that thing alone, first the cheats, then buying Futuremark's statement and now, Take down 3rd party sets that help them by making their customers happy?  What's wrong with them!?  They think money can buy anything?

They are in the wrong track, they just want to cover all that bad press that they have been receiving lately by buying trust, but TRUST is not something they can buy, is something they must EARN!  Gamers know that, they are no fools, maybe they can convince some old guy sitting in a president chair about it, showing him big numbers in synthetic benchmarks and showing their financial year gains, but they can't fool US:

 

WE are the ones that buy their cards.

WE are the ones that play the games.

WE are the ones that support each other in forums when something goes wrong.

WE are the ones that make their hardware reviews.

WE are the ones that they should listen.

WE are the ONLY ones, that can make a difference...

 

See ya! nvidia....

 

Sorry to all who supported my work, may GOD bless you all...

 

For en sleip og usmakelig mafia-framgangsmåte. Først er vi overdrevent hyggelig, og hvis ikke det nytter, tramper vi de svake ihjel med makt og skitne triks bak ryggen.

 

Som sagt, ingen flere nvidia kort på meg. De vil sannsynligvis ha full kontroll over forbrukerene sine enn fornøyde forbrukere. Og slik oppførsel, det vekker en djevel i meg. Samme djevelen som hyler hver gang jeg hører om microsoft's krumspring.

 

 

Men på ATI siden ser saken ut som en annen. Heder og ære til den som ihvertfall innrømmer feil og sette pris på den hjelp man får, med det mål å gjøre kunden fornøyd. Jeg quoter igjen:

 

ATI DRIVER NEWS

 

(07/04/03)

 

On the other hand, there is ATI...

 

In the beginning, their drivers left much to be desired. When I bought my Radeon 8500 half of the things didn't worked and it was not working as advertised, that was a bad step for ATI.  But unlike nvidia, they listened to their customers and with each driver release, things got better and better, fixing little by little all those holes, errors and memory leaks, to the point where the Catalyst drivers are right now, a point where they are almost bug free, at least is really difficult for me to spot bugs anymore...

Then ATI goes a step further and creates a BETA testing community where all member report bugs directly to the driver programmers and hardware engineers, a plus for "normal" tech support and one that encourages trust and the shows the company's dedication to their users.

I must personally thank Terry (Catalyst Maker) for his trust in my work, for noticing that I do this to help people, for his personal help and for letting me be part of the excellent Catalyst's Elite Beta Testing Group.

 

 

In other news, the new Omega drivers based on the Catalyst 3.5 are ready; go get them in my ATI page.

 

Enjoy!

 

Many thanks for your support and may GOD bless you all...

 

 

Til slutt, noen ord til ettertanke fra vår venn Omegadrive:

Remember that I do this as a free service to make life more enjoyable for gamers.

Thanks for your support,  

Omegadrive  

 

 

:evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....å så glad jeg er for at jeg solgte den gamle boksen min med gf4 og fikk meg lap' med radeon7500... :)

 

Om ingen andre har gjort dette, så oppfordrer jeg til å boikotte nvidia, slik behandling av utvikler er forkastelig, og anvarlige skulle vært skutt på med sine egne møkka-kort.

At driverne til ATI ofte er bedre enn nvidia sine er noe jeg alltid har ment, og det kommer neppe til å forandre seg nå når omegadrive hopper over til ati.. :D

Lenke til kommentar

Jeg synes nå heller at han fyren burde fått betalt for å utvikle bedre drivere enn de får til å lage selv. Ikke nok med at driverne til nvidia alltid er fulle med bugs, men i tilleg feunker de ganske mye dårligere enn nvidia vil ha det til! er det rart at folk ikke kjøper nvidia like mye som før?

 

All min respekt går til ati, siden de ihvertfall sier seg villige til å prøve å fikse problemene. Som oftest får de det til også! Mitt neste blir nok et ATI ja :wink:

Lenke til kommentar
Hehe... Aldri likt Nvidia noe særlig. NÅ KAN DE BRENNE I HELVETE SAMMEN MED VALGERD!!! :evil:

 

:lol::lol::lol::lol:

 

som jeg skulle ha sakt det selv jo! ... ps: jeg hiver med Karl I. Hagen også :D

 

frp og krf kan brenne sammen....

Slå et slag for Norsk Sosialismen! likhet blandt Nordmen :lol::lol:

 

(er ikke helt seriøs nå da..ikke kom å kall meg rasist..er så lei av å høre det..)

 

jeg skal nok kjøpe det neste ati kort-generasjonen som kommer på markeddet.. :yes:

Lenke til kommentar

Terry som er leder for Catalyst teamet til ATI holder til i www.rage3d.com forumet, han bruker å lage tråder hvor man kan skrive bigs, hva som burde forbedres osv. og etter det finner Catalyst teamet ut problemene og fikser dem i neste driverlansering, det er bra driversupport det

Lenke til kommentar

Nvidia driverne er fine dem da. Bruker somregel bare WHQL drivere jeg. (Legger noen ganger inn de nyeste for og teste dem ,men går somregel tilbake til WHQL. Den eneste beta driveren jeg brukte over lengere tid var 14.40 W9X. Den var skrekkelig rask på DirectX8 (DirectX8 var nytt på den tiden. 12.41 driverne var vell de første som virkelig tenkte på directx8.))

 

Men jeg har hatt disse Nvidia kortene:

RivA TNT

Riva TNT2

GF1

GF1 DDR

GF2 Pro

GF4 ti4200 128

GF4 ti4200 64

Nforce1 IGP

Nforce2 IGP

 

Alle disse kortene har virket uten bugs. Spiller riktignok ikke så mye da.

 

Har hatt disse ATI kortene:

 

Rage 128

Rage VE (lånt)

Radeon DDR

Radeon 8500 (som trolig skal flashet til R9100 og tweakes litt snart)

 

Alle ATi kortene har virket fint. Var litt dumt når ATI ikke hadde smoothvision på sine første drivere ,men det kom etterhvert. Catalyst driverne har jeg opplevd noen crash med. SÅ de er faktisk de mest ustabile driverne jeg har prøvd

 

(Hvis man tenker vekk ifra 6.5 driverne på et TNT kort. Det gjorde at kortet klikket hele tiden. Måtte bruke 4.72 da)

 

Ja dette er ganske lenge siden. FLr de fleste her drev med slike ting. (Liker jeg og inbille meg)

Lenke til kommentar

Jeg for min del er kjempefornøyd med nVIDA kortet mitt, ett GF4 Ti4600, går som ei klokke. Hadde Et Geforce Ultra før det, har aldri krasjet tross hard overklokking......

Dette med fri programmering av drivere kan tilsynelatende være uskyldig.

Kan noen komme opp med en ide om hvorfor nVIDIA ikke ville ha folk som tukler med driverene....

Joda, når noe går galt går folk til kilden...

Dessuten er dette ett kjent amerikansk syndrom....dette er ingenting imot dette www.againsttcpa.com

Hva skjer med verden?

Dette er bare ett skritt i riktig retning for at vi ikke skal trenge TCPA, men kan ordne opp i rotet selv!

Hadde et ati kort engang, dårlig kvalitet på selve hardware og drivere, KLIKKER på ati, nVIDIA RULE THE WORLD!

Og hvem er det som eier performance tronen nok engang?

Lenke til kommentar
Jeg for min del er kjempefornøyd med nVIDA kortet mitt, ett GF4 Ti4600, går som ei klokke. Hadde Et Geforce Ultra før det, har aldri krasjet tross hard overklokking......

Dette med fri programmering av drivere kan tilsynelatende være uskyldig.

Kan noen komme opp med en ide om hvorfor nVIDIA ikke ville ha folk som tukler med driverene....

Joda, når noe går galt går folk til kilden...

Dessuten er dette ett kjent amerikansk syndrom....dette er ingenting imot dette www.againsttcpa.com

Hva skjer med verden?

Dette er bare ett skritt i riktig retning for at vi ikke skal trenge TCPA, men kan ordne opp i rotet selv!

Hadde et ati kort engang, dårlig kvalitet på selve hardware og drivere, KLIKKER på ati, nVIDIA RULE THE WORLD!

Og hvem er det som eier performance tronen nok engang?

 

ati eier performance tronen, ati kortene har en høyere kvalitet enn nvidia sine bare for å si det, sant nok at ati kort (og drivere) ikke var mye å skryte av for 5år siden, men nå er saken en helt annen, ati har også langt bedre support enn nvidia, de hører vertfall på kundene og retter seg etter dem, de er aktive på forum rundt om kring og legger ut poster hvor man kan poste sine bugs som de undersøker og retter opp i neste driver-release

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...