Gå til innhold

"Hemmeligheter" i spill


Anbefalte innlegg

Lurte på om folket her har oppdaget noen "hemmeligheter" i spill de har spilt, både seriøse som f.eks ekstra levler ol, eller mer tøysete, humoristiske innslag fra utviklerne. I så fall, hvilke? Gjerne rams opp egne erfaringer og meninger her.

 

Selv kom jeg over dette da jeg spilte Half Life Blueshift for en tid tilbake. Jeg fant det inne i en ventilasjons-sjakt som hadde rast sammen og som ikke førte noe sted. Synes det var litt morsomt :) Ble ihvertfall litt sjokka. Antar det er en av utviklerne eller noe. Ikke vet jeg.

 

Vel, fyr løs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo tonnevis av dem i Metal Gear Solid 2. Har runna det mange ganger, men egentlig ikke fokusert noe særlig på å finne noen av dem. Se denne tråden, hvor det forresten ble få "hemmeligheter" omtalt: :(http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=91060

 

Uansett, det er ganske få spill jeg oppdager hemmeligheter i, men mener i hvert fall det burde være flere slike. Veldig, veldig artig etter min mening.

Lenke til kommentar

I gta3 kunne du komme over eit gjerde som egentleg ikke skulle gå and og kome over ( men med litt oppfinsomhet så går det ).... og på innsida av gjere hang det ein lapp der det stod at "her skulle du egentleg ikke greie og komme inn" eller noke i den dur..... på engelsk selfølgelig 8)

Lenke til kommentar

på max payne når du har klart alt får du bonus eller "end combat" der får du jackhammer og mange andre våpen og må drepe veldig mange folk med dress, noen tåler 2 pump action shotgun når du har drept dei so kan du gå der dei kommer frå der er det bilder av dei som har laga spillet og det eg trur er dei egentlige plassane som er i spillet som roscou street station

Lenke til kommentar

hadd masse ting i mgs2...har glemt masse...

 

se på måsene i starten av plant (de skiter på deg)

 

det var en plass du kunne se opp, og bli forskrekken over en gul piss stråle komme nedover....husket en MASSE sånt!

 

har bandana og stealth i tanker! ;)

 

ja, heng deg i en kant og tren..(snake blir sterkere!)

Lenke til kommentar

egentlig litt dumt å skrive dette mens folk kanskje sitter og sliter med brettet ennå, MEN;

Warcraft III: The Frozen Throne

på brettet Dungeons of Dalaran kommer du etter hvert til et sted hvor det står tre sauer - en blå, en rød og en gul - i hver sin bås... foran hver bås er en knapp en kan gå oppå... går en oppå knappene sier sauen som står der noe, enten (noe som likner) "baah", "ref" eller "huge"... så skal en gå oppå knappene så sauene sier det samme som når en klikker mange ganger på sauene i Warcraft II (baah-ref-huge), og så kommer man inn i et rom hvor det er fem flygende sauer som flyr i ring og når du plukker opp saken som gir deg et hemmelig brett så styrter det haugevis av sauer fra himmelen... høres sikkert ikke helt bra ut, men jeg holdt på å le meg fillete når jeg fant det ut...:lol:

 

husker også fra første undead-brettet i Reign of Chaos - inni en by der stod det to menn som konstant slo på hverandre... klikka en på dem så en at de het Tyler og Robert... Fight Club anyone?

Lenke til kommentar

Det bildet du viste fra blueshift har jeg sett før. Vet ikke helt hvor.

 

Cowlevel i diablo2 er missbrukt.. men det var litt morsomt når jeg fikk først vite om det, siden det var så mye rykter om det i diablo1. I catacombs før du møter andariel hender det at mappet genererer et hemmelig rom. Har man spilt d2 lenge nok vil man kunne kjenne det igjenn, og da gjelder det bare å stå riktig plassert slik at veggen åpner seg. Det er bare litt gull og stash der inne da.

 

Har sett veldig mange slike, men greier ikke tenke på fler :)

Lenke til kommentar
Det bildet du viste fra blueshift har jeg sett før. Vet ikke helt hvor.

Sendte d inn til Gamer.no like etter jeg tok det. Er en god stund siden. Kom bare tilfeldigvis over det igjen da jeg rydda på disken :) Vet ikke om de la det ut...

http://www.eeggs.com/tree/563.html

 

Her finner du masse såkalte Eastereggs som er skjult i spill.

Stilig side :D folk har funnet det samme bilder flere andre steder i spillet, også i Opposing Force.

Lenke til kommentar

Serious Sam-spillene er jo bokstavelig talt smokkfulle med merkelige hemmeligheter. For å nevne noen: Folk med store hoder, krasjlandet kasse-flyve-dings, diskotek, filmstudio, enorm bombefyr, miniatyr-werebulls, kjempefrosk med minifrosker inni, graver med storhode-folk, mini-motorsaggubber, enorme monster innlagt i glassrør, for ikke å snakke om alle hemmelige våpen, powerups og andre artige ting.

 

Granat-pingvinene i Opposing Force er også festlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...