Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 306 Cab - Hvordan få grom lyd?


Galexon

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt min første bil, en Peugeot 306 Cabriolet. bilen er vel en 1,6 liter. Jeg skal ha den til å se litt mindre "kjerring" ut og mer ungdomslig og sprek til sommeren, og tenker da å skifte felger, kanskje lykter, polere/bone den og få litt grommere lyd.

 

Derfor lurer jeg på, hva skal til for å få grommere lyd? Helst uten å måtte plukke fra hverandre hele bilen :) Bilen er av den gule typen, så det må gjøres litt før den ser bra ut :) hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha, det der er jo så teit at det ikke skulle vært lov, hehe

 

Du får innfinne deg med at du har kjøpt en lat kjærring/frisørbil, for det er dessverre ikke noe du kan gjøre for at den skal bli "kul" eller sprek, med mindre du koster på den en haug med kroner i form av turbo og oppgradert understell.

 

Så "kos" deg med denne til sommeren, også får du vurdere å kjøpe noe litt mindre homsete, og litt tøffere senere ;)

Lenke til kommentar

Hahaha, det der er jo så teit at det ikke skulle vært lov, hehe

 

Du får innfinne deg med at du har kjøpt en lat kjærring/frisørbil, for det er dessverre ikke noe du kan gjøre for at den skal bli "kul" eller sprek, med mindre du koster på den en haug med kroner i form av turbo og oppgradert understell.

 

Så "kos" deg med denne til sommeren, også får du vurdere å kjøpe noe litt mindre homsete, og litt tøffere senere ;)

 

Nok en gang spør jeg meg selv hvorfor jeg gidder å skrive på et nettforum, hvor svarene alltid er så saklige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er "effektanlegg" som er tingen, om du bytter bakerste del(som blir billigst) eller om du bytter hele satsen har vel egentlig ikke så mye å si. Anbefaler deg å velge et anlegg som har grom dyp lyd og ikke "høylyd". Og gjerne en liten fin kromma stuss, sånn at det ikke ser ut som et stort rør.

 

Dette er fail:

 

post-49728-0-76237600-1298754793_thumb.jpg

 

 

:D

 

De fleste biler har vel to lydpotter, så det har en del å si om du bytter begge eller kun den bakerste. Kun den midtre lyddemperen tar jo en del lyd den også.

Lenke til kommentar

Det er "effektanlegg" som er tingen, om du bytter bakerste del(som blir billigst) eller om du bytter hele satsen har vel egentlig ikke så mye å si. Anbefaler deg å velge et anlegg som har grom dyp lyd og ikke "høylyd". Og gjerne en liten fin kromma stuss, sånn at det ikke ser ut som et stort rør.

 

Dette er fail:

 

post-49728-0-76237600-1298754793_thumb.jpg

 

 

:D

 

De fleste biler har vel to lydpotter, så det har en del å si om du bytter begge eller kun den bakerste. Kun den midtre lyddemperen tar jo en del lyd den også.

 

Kunne kanskje misforstås, det jeg mente var at han kunne skifte den bakerste satsen fordi det var billigere og likevell ikke få en overdreven lyd. Men mest lyd får du vel fra kat og bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...