Gå til innhold

BK: titt tei på deg


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Dette er det minste tilskuddet i familien, hun tittet plutselig frem bak mammas fang og lurte fælt på hva pappa drev med. :)

 

Nikon D700

70-200@135mm

f/2,8

ISO 1600

1/50 sek

EV +0,67

 

post-44035-0-26507300-1298582614_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder av babyer har sjelden noen som helst fotografisk cred og dette er intet unntak.

Men de er søte da :)

 

Provokatør.

 

Anyways, det var en svært søt jente og skarpt tegnede øyne :)

Er det VELDIG smale fokusplanet et resultat av at dette bildet er tatt med f/2.8 på fullformatskamera eller er det gjort noe i etterkant?

Føler at det gjerne skulle vært litt mer fokus, det blir nesten litt tilt/shift over det slik som nå.

Bakgrunnen/forgrunnen/generell komposisjon er noe som kunne vært gjort mye forbedring med her. Veldig rotete oppbygd. Selve eksponeringen er fin og det er jo helt støyfritt (på ISO1600!).

 

Når det gjelder den quotede teksten må jeg bare si jeg er uenig i den stigmatiseringen; det vil være det samme som og si at "biler er kjipe og røde fordi jeg har sett mange Mazda 929 som er det".

Det er jevnt over mange flinke og mange dårlige fotografer (hobbyfotografer tenker jeg da på) i verden og veldig mange bilder er av babyer siden folk tar bilder av det som lar seg gjøre å ta bilder av i den livssituasjonen de er oppi. Det betyr ikke dermed at disse bildene ikke har "fotografisk cred" hva enn du legger i det.

At man velger å ville bli flinkere ved å poste et slikt bilde på bildekritikk er ikke noe man skal føle seg teit ved å gjøre.

Appellerer det ikke til deg; get a move on, uten å trasse om det. Du kunne my heller lagt igjen et lite tips til forbedring for fotografen når du uansett tok deg tid til å stoppe for å skrive noe.

Lenke til kommentar

Bilder av babyer har sjelden noen som helst fotografisk cred og dette er intet unntak.

Men de er søte da :)

 

Provokatør.

 

Anyways, det var en svært søt jente og skarpt tegnede øyne :)

Er det VELDIG smale fokusplanet et resultat av at dette bildet er tatt med f/2.8 på fullformatskamera eller er det gjort noe i etterkant?

Hva kan man gjøre i etterkant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er det VELDIG smale fokusplanet et resultat av at dette bildet er tatt med f/2.8 på fullformatskamera eller er det gjort noe i etterkant?

 

 

Det er som gjort med bildet er at det har fått en svak oppskarping i ACR, samt at det er croppet for å komme tettere innpå. :) Ang oppskarpingen så er det snakk om veldig lite altså, da 70-200mm'en er knivskarp også på blender 2,8. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva kan man gjøre i etterkant?

 

Man kan gjøre hva som helst i Adobe Camera Raw eller Photoshop. Men i dette tilfellet så er det gjort forsvinnende lite, da bildet var nesten 100% i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar

Det meste er vel sagt av Larsenio, men komposisjonen er meget svak: Rotette bakgrunn, sjølv om den er ute av fokus; blått kne, som tar mykje oppmerksomheit, og fargar som passer dårlig ilag. Prøv å tenk meir på korleis ting er plassert, kva fargar det er, og korleis dette samarbeider om å laga eit interessant bilete som retter oppmerksomheiten der du vil ha den.

Lenke til kommentar

Enig med ÅdneD.

 

Men man må også huske at man tar ikke bare bilder i studio. Det som jeg syns blir det største problemet her er at ikke barnet er i fokus (og blåfargen fremfor). Hadde barnet vært i fokus så er det lettere å fokusere på det selv med en billedmessig rotete bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...