Gå til innhold

trenger man 1gig ddr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

For å få en pekepinn om mer RAM vil gjøre maskinen din raskere:

 

1) Sjekk om maskinen veksler (swapper) mye til fil. Dvs. om HDD lampa blinker mye. Hvis den gjør det betyr det at du bruker (treg) disk istedet for (raskt) minne.

 

2) Sjekk Task Manager hvor mye minne du bruker (mem usage/commit charge) dersom du ligger i 'grenseland' for hvor mye fysisk minne du har, kan oppgradering kanskje svare seg. Undertegnede ligger sjelden over 3-400 MB her, og klarer meg derfor godt med 512MB!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

har 1024mb ram og det er et must.....

 

Bruker pcen til CS, videoredigering og dvd ripping

 

Jo mere ram man har til dvd ripping jo større buffer kan man lage.....

 

( rippa dvd (converterte) mens jeg spilte cs og laga cs film.---....)

 

Har 2,5ghz og det er verd pengene.......

 

Har også Maxtor 160gb raid_0

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du trenger 1024mb kommer vel hovedsaklig an på budsjettet! ;)

 

Seriøst, sånn generellt merker jeg ikke store forskjellen på 512 og 1024, men en del av de nyere spillene (UT2k3 og Planetside for å nevne noen) sluker ram. Også er det utrolig greit å kunne disable virtual memory, det har en del å si for ytelsen.

 

Med mindre du driver med heftig billed/video redigering så _trenger_ du vel strengt tatt ikke mere enn 512. Har du penger til det, gå for 1024. Om ikke annet, vil du ha igjen for det senere...

Lenke til kommentar

Hadde 1.5gb i det forrige oppsettet mitt, merket ikke forskjell fra 1gb til 1.5gb ihvertfall..

Nå når jeg har fått nytt utstyr fikk jeg desverre en brikke for lite, så jeg har bare 512, og det er for lite, merkes godt..

Bruker maskina til det meste..

 

 

4gb kan kanskje være nødvendig i en render-server el. men kan ikke helt skjønne hva en skal med det på en vanlig pc ihvertfall..

Lenke til kommentar

I flere nyere spill så caches en hel del mer enn tidligere. Det har også begynt å komme spill med helt sinnsyke minimumskrav slik som Planteside (512MB). Foreløpig er det ikke så veldig mye å hente inn på 512MB ekstra, men det kommer til å forandre seg etter hvert. Skal du drive på med videoredigering kan du bare skaffe deg 1GB+ med en gang. Windows er jo også helt sinnsyk på å spise ram...

Lenke til kommentar

Da jeg gikk fra 512MB til 1.8GB merket jeg lite. (Det var swap på ramdrive som var en stor overgang) Men jeg kjører jo W2000 og kjører ingenting i bakgrunnen og gjør alt for å ikke bruke for mye ressurser til andre programmer enn det jeg driver med i øyeblikket. Så jeg trenger kansje litt mindre RAM enn en gjennomsnitts 14 åring med XP-pro, 32 tråder med spyware og systemtray nesten bort til startknappen.

Lenke til kommentar
jeg driver med altmulig som tar stor minne plass....

jeg tror det holder, men personlig ville jeg gjort det...

har sikret meg i ett par år framover med min ram.... *signatur*

 

Hehe - live or let die :D

4GB er vel max overkill. Min PC kjører på 1GB DDR - idle forbruk 350MB..

Kjører du ramdisk eller hva utnytter du de siste 2 giggene til?

 

Tips til de som leser posten her; 4GB er antakelig alt for mye for

dagens minneforbruk.. Sats heller på kvalitet fremfor kvantitet! :o

Spar penger og kjøp de 2 giggene ekstra om et år eller to (ja.. når

de koster 1/10 av det de gjør i dag)

 

*Hvis jeg hadde bygget pc i dag hadde jeg kjøpt 2GB

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...