Gå til innhold

Skrive artikler til Programmer.no eller hw.no/linux (andre?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har dere også vurdert en norsk linux-side som er uavhengig av hw.no m/søstersider? Regner med det vil være både fordeler og ulemper at siden er tilknyttet hw.no-nettverket. Disse blir vel i så fall overveid?

 

Personlig synes jeg søsterside-opplegget blir for rotete/useriøst (i hvert fall hva som har blitt vist til nå) og hadde gjerne likt å sett en egen, uavhengig og ikke minst yrende aktiv linux-side på norsk. Men jeg vet at dette vil kreve enda mer av utviklerne, men gi desto større frihet.

Men som en søsterside til hardware.no kommer det mange flere enn om siden er selvstendig. Det er lettere å få vite om den når den står i høyremargen på hardware.no.

Idag kommer jo noen av nyhetene fra overklokking.no, gamer.no osv. på hardware.no-siden, så det kan jo være at de største linux-nyhetene også kommer der?

Lenke til kommentar

Flott at folk er med!

Ueland foreslo på IRC at vi kunne skrive for programmer.no (i starten iallefall).

Jeg har egentlig mest lyst på en egen side.

Med Guider, FAQ, Howto-oversettinger og sånne ting.

Kan for eksempel ha en ønskeliste hos brukerne.

Men, programmer.no er bedre en ingenting!

Lenke til kommentar

Vi trenger ikke bare folk vet du. Vi trenger midler også.

Men det er jo klart at det er kjekkere å lage en egen side. Kan jo bare bruke en twist av hw.no-designet som alle andre sider her. Det med å en leder på topp er vel ikke så mye vits. Kan jo være greit om flere personer kan godkjenne artikler/guider som blir lagt til osv.

Lenke til kommentar
med folk kommer midler.. ;)

jeg har noen datadeler liggendes, jeg har også litt linuxkunnskaper, og jeg har litt html og designkunnskaper..

tar man litt her og der av alle, så blir det fort noe ut av det

 

Men vi bør fortsatt være en del av nettverket for hostingens skyld osv. Reklmaen overleverer vi vel like fint med på en egen side som vi gallerede gjør på hw.no ?

Lenke til kommentar

Hmm, en god ide, men det vil bare være vært det hvis det har som hoved poeng å utvide andres ( og vores egne ) linux kunskaper, ikke for at de som arbeider med det skal kunne føle seg maktgale med en administrator/moderator tittel...

 

But, on the other hand... count me in angående oversettelser av FAQ og HOWTO'er, og andre oppgaver selvsagt.

Lenke til kommentar

Brinkster.com tilbyr en god del gratis plass, inklusivt at den inneholder en god støtte for ASP-pages - et format jeg kan tenke meg er høyt aktet i Linux-leiren :D

 

Men Linux-folk, pass på at serveren dere hoster de fremtidige sidene på, er BSD-basert - noe annet kan fort by på problemer.

 

Neida, dette prosjektet er nok for stort til å kunne hostes utenfor Hardware.no-nettverket. Men hold for guds skyld opplegget unna det noe perifere programmer.no-stedet, sats på egen journalistikk, fremfor rene duplikater av andres, og la kvalitet gå foran kvanitet. Mange går i den fellen, senest med sistnevnte side.

 

Det kan være nyttig å samle nytteinformasjon, som dekker alt fra å dra nybegynnere i gang, til å holde liv i mer avanserte benyttere. Guider er aldri å forakte, men fokusèr på temaer som dekker hele spekteret, og ikke bagateller. Windows.no har gått i fellen ved å skryte alt tenkelig opp i skyene - senest ved å kalle ZoneAlarm forsvarsdyktig, noe som absolutt er å kaste perler for svin.

 

Noen planer om å involvere noe utover Linux i prosjektet? Hadde dere fått med dere de andre UNIX-systemene kunne dere laget en slags virkelig samlingsplass for en enda sterk minioritetsgruppe i norsk dataverden. Men den er viktig, ingen tvil om det.

 

Stå på, dette forumet gagner mye, og er derav til stor hjelp for en bred brukermasse. At ledelsen har valgt å grave det ned, i en kategori som er totalt malplassert er nok snarere for å beskytte de makthavende (Microsoft) fremfor ryddig organisering.

 

Lykke til, dere gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
(...)sats på egen journalistikk, fremfor rene duplikater av andres, og la kvalitet gå foran kvanitet. Mange går i den fellen, senest med sistnevnte side.
Enig i det. Jeg synes det blir litt drøyt om vi skulle fått enda en Slashdot-side, som bare linker til nyheter o.l.

 

Nei, jeg ser for meg et sted med gode guider og som driver egen journalistikk.

 

Jeg er også hjertens enig i at kvalitet må settes over kvantitet. Har sett mange steder der det er utrolig mange nyheter, med utrolig lite innhold...

Mulig at stoffet bør gjennomgå en "kvalitets-kontroll" før det legges ut til allmennheten, så vi kanskje får sikret oss mer mot høy subjektivitet over innholdet ++

Noen planer om å involvere noe utover Linux i prosjektet? Hadde dere fått med dere de andre UNIX-systemene kunne dere laget en slags virkelig samlingsplass for en enda sterk minioritetsgruppe i norsk dataverden. Men den er viktig, ingen tvil om det.
Hvis det finnes folk *der ute* som kan mye om BSD osv., så blir det sikkert noe slikt også.. Men SCO Unix blir det vel heller lite av :)
Lenke til kommentar

FreeBSD: I steden for og komme med påstander om kopiering så vil jeg heller se beviser på dette før jeg gjør noe i den saken.

 

Jeg har ikke noe med hw.no/linux og gjøre og hvis dere ønsker liv i den igjen så må dere ta kontakt med [email protected], da han driver den avdelingen. Har ikke han tid til det så skal heller jeg vurdere og ta over for han.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, Ueland, jeg trekke tilbake den påstanden og beklager på det sterkeste. Det var egentlig Windows.no jeg skulle hinte til, fordi en del av materialet på den siden er hentet direkte fra Windows-manualen. Det er mulig de har fått lov til å benytte det, men jeg synes nå at det er overflødig å poste et materiale "de fleste" allerede har tilgjengelig.

 

Forøvrig synes jeg at Programmer.no som idè er utmerket. Mange har nok savnet et norsk sted for formidling av programvare og nyheter rundt releaser. Problemet med slike sider er bekalgeligvis at det finnes såpass mange internasjonale "konkurrenter" som allerede kan formidle dette - gjerne før nyheten er "offisiell".

 

Som jeg nevnte er jeg ganske sikker på at disse sidene ikke vil gå som et, hva skal vi kalle det, "enmannsforetak", eller med to eller tre. Det vil ta for mye tid for de som skal utarbeide det. Kan HW.no-nettverket stille med ressurser er det den mest ypperlige løsningen, og jeg tror også sidene vil kunne passe bra inn i "HW.no-konseptet" - det finnes allerede et fint alternativ for Mac-brukere, som nylig ble åpnet her.

 

AMDFan: Tror desverre prosjektet er litt stort for meg, ettersom jeg ikke har allverdens tid. Min Linux-kunnskap begrenses også av at jeg ikke har brukt systemet fast på fire år. Jeg benytter vanligvis blandingen av Windows 2000 og FreeBSD.

 

Ueland: Jeg mener å huske navnet ditt fra TrainSim.no - var selv ganske aktiv med TrainSimulator for en stund siden. Ble du ferdig med Jærbanen som du holdt på med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...