Gå til innhold

[Løst] Bør jeg betale ned gjelden min


Karl35

Anbefalte innlegg

Og hvor mye penger er det i praksis mulig å hente? Om man klarer 0.5% bedre rente på sparekontoen vs lån, så er det 3250,- i året. Av disse så skal vel 28% inn i skattepotten, så 2340,- pr år i inntekt.

 

Like greit å bare bli kvitt hele gjelda spør du meg :).

Jeg klarer ikke se logikken her, sier du virkelig nei til 2350,- gratis i året, uten noe ekstra innsats? Har du lyst å gi meg 2350,- siden du synes det er en ubetydelig sum? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart gjort om lånet til et boligkreditt/fleksi-lån, og satt alt du har av penger på den kontoen. Da står du like fritt for å bruke pengene som i dag, men betaler kun rente på det du faktisk eventuelt bruker. Om f.eks. bilen din skulle ta kvelden er det ingen stress å ta ut pengene du har betalt inn for å kjøpe ny bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gjort om lånet til et boligkreditt/fleksi-lån, og satt alt du har av penger på den kontoen. Da står du like fritt for å bruke pengene som i dag, men betaler kun rente på det du faktisk eventuelt bruker. Om f.eks. bilen din skulle ta kvelden er det ingen stress å ta ut pengene du har betalt inn for å kjøpe ny bil.

Hvorfor gjøre det istedetfor å sette pengene på en høyrentekonto med høyere rente enn lånet?

Lenke til kommentar

Og hvor mye penger er det i praksis mulig å hente? Om man klarer 0.5% bedre rente på sparekontoen vs lån, så er det 3250,- i året. Av disse så skal vel 28% inn i skattepotten, så 2340,- pr år i inntekt.

 

Like greit å bare bli kvitt hele gjelda spør du meg :).

Jeg klarer ikke se logikken her, sier du virkelig nei til 2350,- gratis i året, uten noe ekstra innsats? Har du lyst å gi meg 2350,- siden du synes det er en ubetydelig sum? :p

Uten ekstra innsats? Du må følge med på renten, sjekke hvem som har best rente, flytte penger osv - og om du skulle drite deg ut og glemme å følge med, så kan du ende opp med å tape penger på det.

 

Men klart, har man tid til å følge det opp, evt ikke bryr seg om mange kontoer i pluss og minus osv (jeg liker minimalisme her, så taper sikkert på det..) så gå ivei :). Ønsket bare å vise at det ikke var enorme summer man tjente på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...