Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ut å kjøre. Sliter med giring!


Jooose

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ut å kjøre nå og problemet mitt er å gire. Resten går vel greit.

 

Har kjørt en del på parkeringsplass og to ganger på veien. Det gikk fint om jeg husker riktig.

 

Har ikke kjørt på noen måneder nå.

 

Noen som kan forklare meg litt lett om hvordan jeg girer riktig?

 

Det jeg sliter med er når jeg skal fyre i gassen og når jeg skal slippe cluchen og hvor fort jeg skal slippe cluchen :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal jo ha med deg noen som kan å kjøre, så jeg vil anbefale deg å lytte til det denne personen sier, og å spørre ivei når du lurer på noe.

 

Vi kan ikke si så veldig mye mer enn at clutchen skal slippes sakte ut når du har første gir og i utgangspunktet står stille, og at den kan slippes fortere ut når du girer opp.

 

Resten er litt avhengig av bilen, og den du skal kjøre med kjenner nok bilen og kan hjelpe deg med det.

 

Be om å få starte på en parkeringsplass denne gangen også, slik at du får frisket opp det du lærte sist og bli kjent med bilen.

Lenke til kommentar

Du må bare føle deg frem, ikke tenke så mye. Jo fortere du slipper clutchen jo mer gass må du gi. Etter en liten stund blir det veldig naturlig og ikke noe du tenker på.

 

Når det kommer til bakkestart er det bare å gjøre akkurat det samme. Trikset her er egentlig bare og ikke bli stresset. Øv deg i en bakke der det ikke er fare for biler bak deg. Ikke vær redd for å trille litt bakover, det føles ofte som om du triller lengre enn det du faktisk gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...