Gå til innhold

[Video Foredrag] What is a GOD?


Anbefalte innlegg

Ethvert menneske funderer over de sentrale spørsmålene en eller annen gang i livet: «Finnes det en gud? Hva er hensikten med menneskets og min eksistens?» I søken om å finne svar på disse elementære spørsmålene utforsker mange mennesker de forskjellige religioner. Noen finner sannheten, mens andre gir opp sin søken om indre fred.

 

Dette foredraget er av den britiske konvertitten til Islam; Abdur-Raheem Green. Det tar for seg disse essensielle spørsmålene og deres svar fra Islams perspektiv. Om du ønsker å finne ut om Guds eksistens og hva som er meningen med ditt, er dette foredraget til å anbefale.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å se gjennom hele videoen, så jeg spør heller deg. Du skriver følgende: «Om du ønsker å finne ut om Guds eksistens (..) er dette foredraget til å anbefale.» Beviser videoen guds eksistens, og i så fall hvilken?

 

Hva meningen med livet er mener jeg folk må finne ut av selv, uten å måtte få denne forkynningen trykt ned over seg.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å se gjennom hele videoen, så jeg spør heller deg. Du skriver følgende: «Om du ønsker å finne ut om Guds eksistens (..) er dette foredraget til å anbefale.» Beviser videoen guds eksistens, og i så fall hvilken?

 

Hva meningen med livet er mener jeg folk må finne ut av selv, uten å måtte få denne forkynningen trykt ned over seg.

 

Jeg gidder ikke å se gjennom hele videoen

Du har rett til det :)

så jeg spør heller deg.

Har jeg retten å å ikke svare?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

@peace2: Når du starter diskusjon kan du i det minste svare. Men jeg mistenker at du ikke hadde diskusjon som mål da du valgte å poste. Hvorfor vil du ikke svare?

 

Hvorfor vil du ikke svare?

Jeg trenger ikke å gjenta det videoen sier fordi du ikke gidder å se den , da får du la den være for noen andre så kan jeg prøve å svare dem hvis det er noe foredraget ikke dekker innen for topic.

 

Din sitat:

Jeg gidder ikke å se gjennom hele videoen
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å se gjennom hele videoen, så jeg spør heller deg. Du skriver følgende: «Om du ønsker å finne ut om Guds eksistens (..) er dette foredraget til å anbefale.» Beviser videoen guds eksistens, og i så fall hvilken?

 

Hva meningen med livet er mener jeg folk må finne ut av selv, uten å måtte få denne forkynningen trykt ned over seg.

 

Beviser videoen guds eksistens, og i så fall hvilken?

Den forklarer deg så du skjønner. og det er opp til deg å velge.

 

Hva meningen med livet er mener jeg folk må finne ut av selv,

Det er sant.

Lenke til kommentar
Den forklarer deg så du skjønner. og det er opp til deg å velge.

 

Velge hva? Falskt håp? Tro på en gud som det ikke finnes noe rasjonelt argument for, ikke et eneste bevis? Tro på at vi er så elendige som mennesker at vi bare kan bli bedre av å innlemme oss selv i en fantasihistorie?

Har du lest i teksten min at jeg skrev "ikke et eneste bevis" ?

Du må gidde å se hvis du skal kommentere at noe ikke er der!

Lenke til kommentar
Den forklarer deg så du skjønner. og det er opp til deg å velge.

 

Velge hva? Falskt håp? Tro på en gud som det ikke finnes noe rasjonelt argument for, ikke et eneste bevis? Tro på at vi er så elendige som mennesker at vi bare kan bli bedre av å innlemme oss selv i en fantasihistorie?

Har du lest i teksten min at jeg skrev "ikke et eneste bevis" ?

Du må gidde å se hvis du skal kommentere at noe ikke er der!

Pek på bevisene. List dem opp. Har du beviser for gud så er det en helt annen debatt.

 

Jeg så på begynnelsen av klippet, måtte hoppe over noen patetiske bønner for å orke det. Svært mye har ingenting med guder å gjøre. Han sammenligner t.o.m. penger med guder. Selv om du er aldri så irrasjonel i ditt forhold til penger, så er penger virkelige. Det er noe helt annet.

 

Jeg ser bare en mann som driver med moralprekner. Han sier absolutt ingenting om hvorfor det er rasjonelt å tro på guder.

Lenke til kommentar

Ethvert menneske funderer over de sentrale spørsmålene en eller annen gang i livet: «Finnes det en gud?»

Her beskriver du din spørsmålet fra ditt personlige perspektiv. Det du lurer på er «Finnes MIN gud?»

 

For du er monoteist.

 

Andre spør:

 

«Finnes det guder og gudinner?»

«Finnes det andre guder enn min gud/gudinne?»

«Hvor mange guder finnes det?»

«Hva er guder?»

 

Du er ikke særlig god til å være objektiv, men det er ikke muslimer kjent for å være. Dessuten er ikke dette et forsøk på å filosofere, men et forsøk på å konvertere. Du vil at alle andre skal tro på det samme som deg. Det er det jeg kaller egoisme eller spirituell imperialisme. Jeg vil ikke la min hjerne være din koloni.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Ethvert menneske funderer over de sentrale spørsmålene en eller annen gang i livet: "Finnes det en gud?"

Og de aller fleste her i landet finner grunnlaget for guder alt for tynt og stiller seg avventende og ser der du vabber blindt rundt og tror du har svaret....

 

Det du lider av her min venn heter kognitiv dissonans og virker slik at du vil forsvare ditt valg av gud og derfor skal forsøke å få andre til å gjøre det samme. Felles skjebne er felles trøst og når andre er så dumme at de tror på dette kan vel ikke du være så dum heller... Les deg opp på kognitiv dissonans OG vær ærlig mot deg selv når du ser på dette (svært få religiøse er ærlige mot seg selv, for de bruker kognitiv dissonans og "juger" til seg selv for å forsvare sitt valg og i så måte kan du godt si at religiøse er noe av det mest uærlige menneske typene jorden har å by på, for de er neimen ikke ærlige mot seg selv engang....)

 

Men jeg tror nok jeg taler for døve ører, for den mest brukte dissonansen av dem alle blandt religiøse er bortforklaringene de bruker for å slippe å se sannheten i øynene... Rett og slett uærlige med andre ord... Så kom tilbake og si det samme når du har blitt ærlig nok til å faktisk se ordentlig på ting, så kan du da gjenta dette med guden din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...