Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Låst ute av klasserommet. Fravær?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på gangen utenfor klasserommet. Vanligvis kommer jeg tidsnok, men i dag var jeg et par minutter for sen. Læreren har låst døra og slipper meg ikke inn. Tar jeg ikke mye feil, kommer hun til å føre fravær på meg.

 

Jeg mener at jeg ikke bør få fravær. Jeg kan ta en anmerkning for å komme for sent, men er det rett at jeg skal få fravær når jeg ikke får komme inn i klasserommet, men har sittet utenfor klasserommet hele timen, bortsett fra de første 2-5 minuttene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt hamre på døra slik at ingen innefor får utbytte av undervisningnen.

 

Deretter komme tidsnok ved en senere anledning og sørge for å låse døren om (den samme) lærereren kommer ~1 min for sent. ;)

 

Edit:

Om du er en notorisk for-sent-kommer, så har jeg ingen sympati og du fortjener isåfall en times fravær.

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

Hele fravær og anmerkningsopplegget i skolen er ganske plagsomt. Fikk inntrykk av at det var antall forsinkelser som hadde mest å si, ikke mengden. Så det var like greit å være borte hele dagen om du visste du kom til å bli for sen. Det er ikke hensiktsmessig med tanke på at det viktigste burde være å få med seg så mye som mulig.

 

Det å stenge noen ute av klasserommet for å være for sen kan da heller ikke være det beste steget. Hvis de som kommer for sent ikke evner å komme inn rolig, så får du heller ta dem på det og ikke ta fra dem muligheten til å få med seg nesten alt.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Dette er en av veldig få ganger jeg har kommet for sent i år. Det viste seg at klassen ikke var i klasserommet, men jeg fikk med meg halve timen. Beskjeden om at vi skulle være et annet sted hadde ikke jeg fått med meg. Jeg antok at jeg var utelåst fordi læreren har låst døra før, og stengt ute andre elever.

Lenke til kommentar

I Spania for eksempel, der kommer du ikke inn i timen om du kommer mer enn et par minutter for sen. Etter å ha snakket med utenlandske studenter i Norge, og selv vært i Spania og studert, så blir jeg litt oppgitt over hvor slækt alt er i Norge. Kan godt forstå det er frustrerende å komme til låst dør, men jeg husker selv på VGS da det alltid var noen som kom for sent. Er selvfølgelig forståelig når bussen kommer forsent og slike ting, men i lengden kan det være slitsomt og forstyrrende for klassen. Nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva slags "system" jeg liker best, ser de gode sidene ved begge. Det er bedre å komme 10 min for sent å være i undervisningen, enn å ikke få med deg undervisningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...