Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus G73JH VSOD...


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Asus G73JH med HD5870m, og I5 450.

Har sendt den på rep 2 ganger før, første gag byttet de skjermkort, andre gang sendte de den tilbake fordi det ikke skjedde noe når de kjørte Furmark og Prim95 over natten.

Problemet er at jeg får såkalt VSOD - Vertical Stripes of Death når jeg spiller spill, skjer oftest i CoD: Black Ops, men går helt fint med f.eks MSI kombuster, eller Furmark.

 

Det som skjer er at skjermen blir full av striper i 2 farger (forskjellige hver gang) og hele laptopen fryser. Lyden blir omtrent samme som når du får bluescreen. Eneste utvei er å holde på kappen i 5 sek, eller dra ut strømkabel hvis batteri er ute.

 

Har testet med flere forskjellige driver fra ATI sin hjemmeside, og også med de som fulte med på CD'en når jeg kjøpte den.

 

Er det noen måte å få fikset det uten å sende den på rep? Siden de vil sannsyneligvis teste med Furmark og ikke finne noen feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme laptop, og har opplevd det der i Starcraft 2 en del ganger. Har ikke hatt problemet etter jeg skrudde ned settings fra Ultra til High, dog.

Må sende maskinen inn til RMA pga. sinnsykt høye temperaturer, så jeg gidder ikke fikse BIOSen før etterpå, om de ikke gjør det for meg.

 

Her er løsningen:

 

http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?519-G73Jh-GSOD-Vbios-Update

 

Det står riktignok GSOD der, ikke VSOD, men det er samme greia. Grey Stripes of Death/Vertical Stripes of Death.

 

Forøvrig et veldig bra forum det der, med underforum dedikert til akkurat denne laptopen. Mange med god peiling der, hvis du skulle få noen flere problemer i fremtiden :)

Lenke til kommentar

Jeg har Bios 209 da, så da må jeg vel først oppdatere Bios på HK, også vBios?

Edit: har oppdatert Bios til 0211, holder på å lage til USB minnepinne med HP USB Disk Storage Format Tool

 

Edit 2: Har lagt in nyeste vBios, test ca en time i Cod: Black Ops, og ingen feil enda :p

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...