Gå til innhold

Ideer til bruk av Linux-maskin med Turion TL-60?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en HP Compaq 6715b som mer eller mindre støver ned. Så tenkte jeg å bruke den til noe nyttig. Men jeg har dårlig fantasi, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre foruten en SFTP-server.

Maskinen har en helt grei CPU, derfor hadde det ikke skadet å utnytte den litt. :)

Webserver, filserver, NAS, brannmur, mediaserver er ikke top prioritert, med mindre det finnes noe virkelig kult der ute.

Så noen ideer?

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg skriver disse ord på en 6715b og jeg bruker den til alt: surfing, nettbank, skrive bok (har skrevet masteroppgave på den), lytte til musikk, redigere øvingsopptak i Audacity, se film mm. Jeg har 2 gig ram og satte inn en 320 gig 7200 rpm HD for en pris på snaue 800 spenn og har en maskin som funker utmerket til hverdagsbruk :-) Bruker et eksernt Logitech-tastatur og en laptop "riser" fra Clas Oholsno. Da går det an å jobbe seriøst lenge på den.

Skrevet

Mediacenter

Ingen dum idé! Skal muligens prøve dette.

Filserver med ZFS og Raidz(2).

Sjef :D

Vanskelig å putte RAID i en laptop! Men filserver har jeg over SFTP! :)

Minecraft :D

Driftet en stor Minecraft-server før, men er både lei av server-klienten og spillet.

Jeg skriver disse ord på en 6715b og jeg bruker den til alt: surfing, nettbank, skrive bok (har skrevet masteroppgave på den), lytte til musikk, redigere øvingsopptak i Audacity, se film mm. Jeg har 2 gig ram og satte inn en 320 gig 7200 rpm HD for en pris på snaue 800 spenn og har en maskin som funker utmerket til hverdagsbruk :-) Bruker et eksernt Logitech-tastatur og en laptop "riser" fra Clas Oholsno. Da går det an å jobbe seriøst lenge på den.

Absolutt! Det er en flott laptop, men tenkte å gi den en permisjon når jeg har allerede har en skolelaptop som jeg må bruke. Derfor skal den stå som en server inntil videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...