Gå til innhold

[Løst] Hvor får jeg kjøpt et slikt kjede?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

"Rosary" eller rosenkrans på norsk. Ebay har et stort utvalg:

http://jewelry.shop.ebay.com/i.html?_nkw=rosary&_sacat=10290&_odkw=cross&_osacat=10290&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Alternativt bare søk på cross på ebay:

http://jewelry.shop.ebay.com/Jewelry-Watches-/281/i.html?_nkw=cross&_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

 

De fleste lavpriskjeder har hatt det inne i flere sesonger. Sjekk HM, Zara og lignende butikker. Du kan jo også sjekke gullsmeder og smykkebutikker, samt ungdomsbutikker som Carlings.

 

Forøvrig oppsummerer dette ganske godt stereotypien av nordmenn som går med det:

(Fra http://www.topp.no/phpf/forum/viewtopic.php?p=1592878&sid=f5f1516fd2c5ef4eb96cd11354ed8d43):

Jeg er ikke kristen, men elsker sånne.. Kors smykker. Jeg syns det ser litt rocka ut med ett kors rundt halsen liksom. Eller okei, jeg ER kristen, men jeg tror ikke på jesus. Vanskelig å forklare men jeg er iallefall stiftet i religionen, om dere skjønner.

 

Men hva syns dere om kors smykker? Hot/not?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Rosary er noe som tilhører katolismen. Det er "prayer beads" med et lite kors på.

Katolikkene holder dette i hånden og teller kulene mens de fremsir aftenbønn e.l.

Det er dette smykket du har funnet.

Så at vi spør om du er katolikk er ikke så rart.

 

Litt som å gå med Hells Angels-vest uten å være i Hells Angels.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du katolikk?

Hvis ikke ser jeg ikke helt hvorfor du skal ha ett...

Var da et merkverdig spørsmål.

Syns vel egentlig ikke det da Rosenkrans er noe katolikker bruker når de skal be.

 

Min far har, men han er katolikk.

Gidder ikke å spørre han hvor han får tak i det for at du skal kunne se "keeg" ut når du skal sjekke damer.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Kjøp deg svart belte og lat som du har svart belte i karate da. Ingen som kan stoppe deg fra det. Eller Bandidos-vest uten å være i Bandidos. Ingen som hindrer deg fra å bestille fra nettet. Tenk så mye ressspekt du får da.

 

Anlegg skjegg og kjøp en kalott så kan du være jøde også.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke hverken du eller han andre skjønte spørsmålet mitt. Det som gjorde at jeg reagerte her, var at hvorfor skal det være et spørsmål om man er katolikk eller ikke. Ser det ut som han ikke skriver som en katolikk, spurte han om man må være en katolikk eller ikke for å kjøpe det?

 

Trenger ikke lage et problem ut av intet. Eller må du?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg har sett på HM, men det ser ikke ut til at de har det. Men kunne jo prøvd på Zara eller noe sånt :p

 

Hvorfor lage så stor diskusjon om jeg er katolikk eller ikke? Nei, jeg er ikke katolikk, men jeg synes kjede er kult :) Kors eller ikke, bryr meg svært lite om det.

Lenke til kommentar

Hvorfor lage så stor diskusjon om jeg er katolikk eller ikke?

Hvis du ikke har fått det med deg enda er det fordi det er ett katolsk kjede.

Rosary.

Derfor syns jeg det er teit at folk gå rundt med det, da det er ett religiøst "plagg", for ikke å snakke om at det er blodharry.

Ja, det er greit nok. Men som sagt kunne jeg like gjerne godt med et slikt kjede uten kors, synes bare det er kult med sånne kuler. Og det med at det er blodharry er jo din mening, jeg personlig synes slike kjeder er kule.

Lenke til kommentar

Blir som om jeg skulle be dama mi gå med burka fordi jeg syns det er kult. Eller gå med turban fordi jeg syns sikher ser tøffe ut.

 

 

Hvorfor lage så stor diskusjon om jeg er katolikk eller ikke?

Hvis du ikke har fått det med deg enda er det fordi det er ett katolsk kjede.

Rosary.

Derfor syns jeg det er teit at folk gå rundt med det, da det er ett religiøst "plagg", for ikke å snakke om at det er blodharry.

 

Hvorfor i all verden skulle dere ha problemer med dette? Hadde dere sett en random på gata med et slikt kjede, hadde dere konfrontert han med akkurat det dere sier her? Nei? Så dropp unødvendige kommentarer.

 

Men må si meg enig i at det er nokså harry ja :p

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...