Gå til innhold

pc-anlegg og hørselsmerter


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært gjennom en haug med forskjellige pc-anlegg med og uten sub, så merker jeg at jeg får fort vondt i ørene, kan det ha noe med at lyden og kraften er nærmere ørene enn ved ett stereo anlegg som blander lyden i en stor stue f.eks. Jeg har iallfall på følelsen at høy pc lyd er minst like skadelig som lyd i ørepropper og headset...den er så direkte.

 

Lurer bare for å høre om noen merker noe lignende, vanskelig å holde volumet "fornuftig" bestandig også....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

vet ikke om det er det samme, men min erfaring er at jeg blir veldig fort sliten av å høre på "dårlig" lyd.

 

Jeg endre derfor opp med å skaffe meg et par Qpad(Beyerdynamic) 1339 hodetelefoner - - kan spille disse på høyt volum i lange tider uten å bli på langt nær så sliten som når jeg hadde de gamle Koss koppene.

 

Hadde et Logitec 4.1 høytalersett til Pcen for lenge siden, men dette blei aldri bra og nå bruker jeg kun headset.

Lenke til kommentar

Har veldig mye å si hvilket anlegg du har og kvaliteten på det. Men husk at kilden er VEEEELDIG vikitg. Har du ett rævva lydkort så vil det være mye støy som du kansje ikke nødvendigvis hører som lyd, men som du allikevel blir sliten av.

 

Selv hadde jeg store problemer, men alt ble mye bedre da jeg byttet fra Onboard lydkort til ett Xonar. Nå har jeg ingen problemer verken med Logitech Z-5500 eller Logitech G-35 (Headset).

 

Se litt på lydkortet ditt du, og eventuellt høytalerene dine. Det virker som kansje støyen knekker deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...