Gå til innhold

Spillstasjonær - bør jeg forandre noe?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har gjort litt forandringer på komplett.no sin a20 gamer stasjonære og lurer på om det er noen åpenbare forandringer jeg bør foreta meg. Pc'en skal i hovedsak brukes til wow, sc2, film&serier, skole, diablo 3 når det kommer osv. .. altså ikke noe superkrav, men jeg ønsker bare at alt skal gå glatt og laggfritt.

 

Varenr.:313590

Ahead Nero 9 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

MSI 870A-G54, Socket-AM3

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Corsair SSD Performance 3 Series 64GB

Western Digital Caviar® Blue 1TB

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Microsoft® OEM Wired Desktop 400 MP

BenQ 24" LED V2420H

Logitech G35 Gaming headset

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:1 stk. på lager

 

 

Er det noen åpenbare forandringer som bør foretas, eller ser dette ut som en dugandes stasjonær gaming pc?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok byttet grafikkortet til GTX 560 ti OC. Ellers ser den grei ut, til og med SSD disk her!

 

GTX460 er nok til relativt lettdrevne spill slik som Blizzard lager, til og med SC2 kjører veldig bra på høyt detaljnivå på det. Selv om GTX 560 er å anbefale om du vil ha litt mer juice så er det unektelig fantastisk value i GTX 460 da du kan nå få det til under 1000kr. GTX 560 derimot koster deg 1800 og opp, nestne dobbelt så dyrt og langt fra dobbel så mye ytelse.

 

Kort sagt, om budsjettet skal holdes nede så tror jeg at du kommer godt unna det med GTX 460. Det er sansynligvis det kortet der man får mest ytelse pr. krone for tiden - sammen med HD 5850 fra AMD - og disse kortene er faktisk me enn gode nok for høye/maks detaljer på de spillene du nevner.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger.

 

I all hovedsak vil maskinen bli benyttet til spill, og budsjettet er på ca 12 000, men da er skjermen til 2000 og headset til 1100 innbakt i prisen.

 

Virker som om pc'en stort sett får grønt lys over hele linja, så om ingen kommer med gode forslag eller alternativer iløpet av kvelden bestiller jeg før klokken er slagen midnatt :-)

Lenke til kommentar

Det virker som du er på komplett.nos PC-bygger, vil anbefale deg å sjekke netshop.no for eksempel. Bare så du vet om alternativene dine. Og strømforsyningen du har valgt finner jeg ingen info om, bortsett fra svak 12V, som er den viktigste linja.

 

Ferdigbygde koster mer enn egenbygde, jeg bygde min maskin i august for 12K (10.5K uten skjerm). Og den har bortimot dobbel ytelse (GTX 460 sli, i5-750, 120 gb SSD) av det du nå skal bestille for ~ 9K + 3K skjerm og headset.

 

EDIT:

Glemte å si at 4 gB RAM holder utmerket til spilling

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...