Gå til innhold

Windows 7 vil ikke installeres


Anbefalte innlegg

Har formatert disken som W7 skal installeres på, vært i BIOS og satt booting fra DVD-rommen, setter inn plata og restarter maskinen.

Jeg kommer til "Expanding Windows Files" eller hva det nå står.. Videre kommer jeg ikke :dontgetit:

 

Har Intel-prosessor, 2GB RAM å stor nok HDD + at jeg har en harddisk på 500GB hvor jeg har lagra alt av setups, musikk, bilder, filmer osv.

 

Help anyone???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har vært borti noe liknende en gang før ( en tidligere post)

 

Tror det kan ha noe med BIOS å gjøre :

 

I had the same issue trying to install Vista and Win 7. Tried everything in all of the forums that I checked. Nothing. I finally disabled Intel SpeedStep in my bios and Win 7 installed like clock-work. This is some type of energy saving something for the cpu. I think AMD calls it hyper transport. Try disabling it for the install. Hope this works for you.
Lenke til kommentar

Unnskyld for sen tilbakemelding.

Slik brenner jeg disken:

1. Legger inn ISO-fila i programmet (Ashampoo Burning Studio, nyeste).

2. Setter hastigheten på 4x.

3. BURN!

 

Men det er nesten som at DVD-rommen ikke klarer å lese av fra disken, men hører jo jobbing hele tiden.

Skal prøve med enda et nytt merke på DVD-platen i morgen.

 

Jeg brukte samme plata på en maskin som en kompis hadde, var INGEN problem. ALT gikk feilfritt..!

Så vi vurderer å koble min harddisk på hans maskin, sette plata inn å installere.

 

Eller er dette unødvendig?

Lenke til kommentar

Det er ikke vel nødvendig å brenne mer for deg.

Du kan installere win 7 fra minnepenn, eller kan du godt installere direkte fra harddisken, siden du har planer om å kople den til en annen maskin. Dvs:

-kople disken på maskinen

-fra diskbehandling, slett partitioner på disken

-lage en partition

-shrink deretter den med ca 4000MB

-lage en partition (primary) på det ledig plass

-formatere den (eller begge om du vil)

-merk den liten som active

-expandere-extracte iso filen i den liten

-kople disken fra

-kople den på den maskinen du vil at win 7 skal intalleres på

-velg under installasjon å installere på den første og største partition.

 

Senere du kan fikse om du vil den på 4gb slik at du kan installere windows om og om igjen, uten behov for plate igjen.

 

Om du ikke får installert, så vet du i det minste at det er ikke DVD plate.

Lenke til kommentar

Å installere Windows på en annen pc og så sette inn disken i din pc, vil i de fleste tilfeller resultere i blåskjerm, eller andre problemer.

Det på grunn av at driverene som blir installert under selve installasjonen tilhører den pcen de blir installert på, og når du så setter disken i din maskin vil Windows skjønne lite.

Noen ganger fungerer det greit, om f.eks pcene er nokså like og f.eks av samme produsent.

 

Det er likevel ikke en god metode, og du risikerer bare at hele installasjonen er bortkastet.

 

Vil anbefale deg å faktisk bruke penger på å kjøpe en original versjon av Windows 7, så slipper du disse problemene.

Du har jo nokså sannsynlig lastet ned en piratversjon, og det kan jo være noe med den som gjør slik at installasjonen feiler på din pc. Og det blir umulig å hjelpe deg med å finne ut hva som er feil.

Lenke til kommentar

Har formatert disken som W7 skal installeres på, vært i BIOS og satt booting fra DVD-rommen, setter inn plata og restarter maskinen.

Jeg kommer til "Expanding Windows Files" eller hva det nå står.. Videre kommer jeg ikke :dontgetit:

 

Har Intel-prosessor, 2GB RAM å stor nok HDD + at jeg har en harddisk på 500GB hvor jeg har lagra alt av setups, musikk, bilder, filmer osv.

 

Help anyone???

Er ikke bare det at du har litt treig maskin?

 

Er ikke skjeldent at den står på "0%" på "Expanding windows files" noen minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...